En Renault són molt conscients que, a diferència del que va passar fa tot just uns anys, quan la indústria de l'automòbil estava més que assentada anar al futur no et deia cap altra cosa a quina hora continuïtat pel motor de combustió, avui dia, amb el motor elèctric cridat a convertir-se en el principal protagonista dins dels anys, la immensa varietat d'oferta mecànica està provocant que es prenguin certes decisions.

I és que, com bé saben els que tenen intenció de comprar-se un cotxe nou, avui dia es pot optar per decantar-se per opcions tradicionals com és el cas d'un motor de combustió ja sigui gasolina o dièsel, o anar un pas més enllà i optar per opcions híbrides, híbrides endolla parlis, motors que combinen l'ús de gasolina amb GLP, o versions 100 × 100 d'elèctriques.

 

De totes les opcions, almenys a Espanya, els motors de combustió de gasolina segueixen sent els que més quota de mercat tiren seguits pels motors híbrids auto recarregables, un tipus de mecànica que li ha guanyat molt terreny al dièsel gràcies a comptar amb uns consums molt baixos i, també, amb l'etiqueta ECO de la DGT. Una etiqueta que, de fet, també es pot aconseguir a través dels models que compten amb sistemes de micro hibridació lleugera, un tipus de motor cada vegada també més popular als concessionaris a Espanya.

Renault elimina les seves opcions PHEV a Espanya

En el cas de la marca francesa, es pot destacar que, almenys fins fa molt poc, Renault podia presumir de tenir tota mena d'accions mecàniques en la seva oferta. Tanmateix, el fet que la marca hagi estat recentment per eliminar les versions híbrides endollables dels seus Captur i Megane ha provocat que aquest tipus de mecàniques ja no estan disponibles dins de la gamma de la marca francesa.

 

La decisió en aquest sentit és més que lògica tenint en compte que és un tipus de motor que, per molt que estigui creixent, ho està fent molt més entre les marques prèmium que entre les marques generalistes, entre altres coses perquè la diferència de preu entre una versió híbrida auto recarregable i la versió híbrida endollable d'un model continua sent massa alta en models generalistes on el preu sol ser un dels principals arguments de compra.

Així, els plans de la marca gal·la en aquest sentit passen per apostar d'una banda per l'electrificació i continuar apostant al seu torn per models amb motors de combustió amb motors híbrids, però no continuar comptant per la tecnologia, la hibridació endollable, que, si bé és cert que compta amb el millor dels de gasolina i el millor dels elèctrics, acaba resultant ser massa cara per a molts.