És més que cert que al llarg de la història de l'automobilisme comercial s'han viscut acomiadades molt sonades, models que han desaparegut dels concessionaris per diferents motius però els comiats del qual no han signifiqueu caure en l'oblit.

Tanmateix, no és que sigui cap secret que l'arribada i implantació dels motors elèctrics ha provocat que molts models icònics de les últimes dècades estiguin dient adeu en els últims i mesos, així com que siguin diversos els que vagin a dir adeu ben aviat.

 

Entre la cada vegada més llarga llista de models que han dit o diran adeu ben aviat es troben models com el Ford Festa, l'Audi TT, el Kia Stinger, l'Audi R8, el Kia Rio, el Chevrolet Camaro o el Dodge Challenger, entre molts d'altres. Això sí, un dels comiats que més ha dolgut a molts, sobretot a aquells que sempre han tingut a MINI com una de les seves marques de referència: el MINI Clubman.

L'adeu definitiu del MINI Clubman

I és que no és que sigui precisament cap secret que aquest model va deixar de fabricar-se recentment, un adeu provocat no precisament perquè no hagi tingut unes bones xifres de vendes sinó per l'aposta de la marca prèmium passa per substituir-lo per un model 100 × 100 elèctric.

És més, aquest model que es va posar a la venda el 2007 per convertir-se al MINI més familiar i amb un disseny atractiu, va arribar a fabricar més d'1,1 milió d'unitats fins que es va fabricar l'última fa tot just uns dies a les instal·lacions de la marca al Regne Unit.

 

Un model que si bé va acabar sent a l'ombra del Countryman, un SUV, va tenir l'honor de ser el primer MINI de la història que comptava amb una versió amb tracció a les quatre rodes.

És cert que l'arribada del nou Countryman i del futur Aceman pot ajudar que molts oblidin a aquest Clubman, però segur que seran molts els que ho trobaran a faltar, sobretot aquells que aprecien models amb molta personalitat com era aquest compacte familiar.