És evident que, a diferència del que passava fa ja alguns anys, avui dia els cotxes són opcions de transport molt més segures gràcies a l'aportació de les tecnologies més noves en tot el que es refereix a ajuts a la conducció, prevenció d'accidents i la qualitat dels cotxes.

Tan sols fa falta veure el nivell d'exigència de les proves Euro NCAP per a tots aquells models que es venen a Europa per adonar-se com de ben preparats que són avui dia tots i cadascun dels models que es comercialitzen al nostre país.

 

Evidentment, com més prèmium i millor és un model, millor arriba també dotat en tot el que es refereix a assistències de conducció, tant activa com passiva. Tanmateix, fins i tot els models més modestos quant a costos compten ja amb diversos sistemes que ajuden a prevenir accidents.

Això sí, com passa amb altres elements, són els conductors els que continuen havent d'adaptar la seva postura de conducció per a, més enllà de gaudir d'una conducció molt més còmoda, ajudar també a prevenir accidents a la carretera.

Aquesta és la millor manera de col·locar el seient al cotxe

Quant a la profunditat de la distància que ha de tenir el seient del conductor respecte als pedals, aquesta ha de ser prou perquè, prement a fons el pedal de l'accelerador, les cames queden lleugerament flexionades. En aquest sentit, és important tenir en compte que, en el cas d'haver de fer-ne una de frenada d'emergència i, per tant, haver d'estrènyer el fre amb totes les nostres forces, ni les cuixes ni les cames no interfereixin en el gir del volant.

Precisament aquest és el punt també en el quedem tenir en compte a l'hora de fixar l'alçària dels nostres seients, de tal manera que, en cap cas, ni les cuixes i les cames no freguin tampoc el volant. Els consells dels experts en aquest sentit és, al contrari del que molts pensen, mantenir el seient en una posició baixa sense perdre en cap cas la visibilitat, de tal manera que puguem dur a terme alguna maniobra evasiva sense problema en aquest sentit.

 

Últim, es pot tenir en compte la postura del respatller, que ha de ser, dins del que cap, el més recte possible per no anar excessivament inclinats. D'aquesta forma, una vegada regulat el seient quant al seu respatller, haurem d'estirar els braços de tal manera que els canells ens quedin just a sobre del volant, i aquesta serà la posició perfecta i còmoda per a una conducció, al seu torn, més segura.