No és que sigui precisament cap secret que, a diferència del que ocorria fa ja molts anys, quan cada marca treballava pel seu compte, avui dia són molts els fabricants que formen part d'un gegant de l'automobilisme i, per tant, és molt comú que molts models, malgrat que a nivell estètic siguin opcions molt diferents, a nivell mecànic i a nivell de tecnologia són models pràcticament idèntics.

D'altra banda, es pot destacar també que cada vegada són més freqüents els acords entre diferents fabricants perquè un d'ells llanci un model pràcticament idèntic al de l'altre fabricant amb l'única diferència del logo al frontal.

 

Alguns exemples en aquest sentit són el Renault Captur i el Mitsubishi ASX, el Clio i el Colt, el Toyota Yaris i el Mazda 2 Hybrid o el Toyota RAV4 i el Suzuki Across. Precisament aquest últim model, l'Across, el que pot presumir de ser una opció realment interessant per a aquells conductors que, pels motius que sigui, no tenen cap tipus de problema a l'hora d'aconseguir una còpia exacta del Toyota RAV4.

El Suzuki Across, un RAV4 una mica més barat

A diferència de la qual cosa passa amb el model de Toyota, Suzuki tan sols comercialitza actualment al nostre país l'Across en la versió híbrida endollable, en aquest cas una versió que arriba amb un motor que va acabar oferint una potència conjunta de 306 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica i a una tracció a les quatre rodes, el mateix motor idèntic amb què podem comprar el RAV4 en la seva versió PHEV.

Les poques diferències entre aquests dos models podem trobar a nivell visual, sobretot en la part frontal del Suzuki que es caracteritza per tenir un disseny diferent del del Toyota, però el cert és que són dos models pràcticament idèntics.

 

Això sí, a Suzuki saben molt bé que per diferenciar-se el millor que pots fer és apostar per una oferta interessant, i ara ho han fet deixant al seu model amb un preu de partida que supera per poc els 55.000 €, un preu que deixa a l'única versió disponible, molt ben dotada de sèrie, en un esglaó intermedi entre el RAV4 PHEV més senzill i l'intermedi, per la qual cosa és una opció realment interessant per a aquells que vulguin comptar amb la tecnologia de Toyota en tots els sentits però no els importi lluir un altre logo al frontal.