El Tesla Model S és un dels models més representatius de la marca americana. Si bé és cert que els Model Y i Model 3 aconsegueixen moltes més vendes, el Model S destaca per ser (sobretot arran del llançament de la seva versió Plaid) una berlina elèctrica de grans dimensions pensada per als que busquen una mica més que un simple cotxe elèctric.

I és que, per molt que sigui un dels models elèctrics més veterans de la indústria, amb més de 10 anys al mercat, continua sent un model molt modern en molts sentits i, sobretot, amb unes prestacions molt top.

El problema en el seu cas és que, com els passa a la immensa majoria de berlines elèctriques de gairebé o més de 5 metres, no és que sigui una opció barata. Tan sols fa falta veure els preus de models com aquest Tesla així de models com el BMW i7, el Mercedes EQS o el BMW i5 per adonar-se'n de què són elèctrics dirigits als més VIP.

Tanmateix, com passa en altres segments dels cotxes elèctrics, l'arribada a Europa de diferents marques que arriben des de la Xina està provocant que comencin a aparèixer alternatives interessants a aquests models prèmium que són molt més barates.

BYD va a buscar Tesla amb la seva berlina prèmium

Un bon exemple d'això és BYD, un fabricant que pot presumir de ser el rival directe més important de Tesla quant a vendes a nivell mundial de cotxes elèctrics, que arrasa a la Xina i que ha començat recentment la seva aventura en mercats com el d'Europa.

 

Un dels seus models més interessants és precisament un rival del Model S, l'anomenat BYD HAN, una berlina de gairebé 5 metres que té als seus dos motors elèctrics, un en cada eix, que acaben conformant una potència total de 517 cavalls (el Model S en té 607) un dels seus millors arguments. Quant a l'autonomia, el seu bateria de més de 85 kWh li permet tenir 520 quilòmetres d'autonomia, una xifra més que interessant però que es queda per sota dels 634 que té el Tesla.

Però sense cap dubte el seu millor argument és el preu. I és que, sense descomptes ni promocions, el BYD HAN té un preu de partida de 69.990 euros, un preu que es queda molt per sota dels 94.990 euros que el té el Tesla i també dels més de 100.000 euros que tenen models com el i5, el i7 o l'EQS, entre d'altres.