Audi és una marca que, com ocorre amb molts altres fabricants, sap molt bé que la indústria de l'automòbil està passant per un moment de transició. L'entrada en joc dels motors elèctrics fa ja uns anys ha donat vida a tota mena de motors, des dels micro híbrids fins als cent per cent elèctrics passant per híbrids auto recarregables i híbrids endollables.
Una entrada en joc dels elèctrics que no és que hagi significat tan sols un canvi quant a les vendes, sinó que significarà el canvi més important d'aquesta indústria als llarg de la seva història, entre altres coses perquè aquests motors són els que acaben sent els protagonistes dins de no molts anys.
I és que, si bé és cert que a molts mercats els EV encara no tenen el mateix pes que tenen els models de combustió, cada vegada són més els conductors que estan disposats a fer el pas definitiu, sobretot entre els conductors que busquen un EV de primer nivell. No és casualitat llavors que el model més venut a tot el món en el passat 2023 fos el Tesla Model Y.
Audi es carrega a una de les seves icones
Però el problema en aquest cas per a moltes marques és que els resulta impossible, entre altres coses perquè no és rendible, continuar mantenint un enorme catàleg de cotxes amb motors de combustió i, alhora, introduir cada vegada més models amb motors elèctrics.
És per això que molts fabricants, tenint en compte a més que les noves normatives europees són cada vegada més estrictes amb certes mecàniques de combustió, opten per eliminar alguns models del seu catàleg per obrir camí als EV. I això és el que ha fet recentment Audi amb el que ha estat una de les seves icones.
No és cap altre que el TT, un esportiu que ha estat 25 anys a la venda però que a finals del passat 2023 es va acomiadar definitivament, o almenys tal com l'havíem conegut fins aleshores. Un adeu que, això sí, molts consideren que pot ser un fins aviat ja que a Audi hi podria haver a sobre de la taula la idea de recuperar aquest model d'aquí a uns anys en forma de cent per cent elèctric.
El que és evident, i així es demostra també amb altres models de combustió que han dit adeu recentment o que diran adeu en breus, és que l'entrada en joc dels EV ja està tenint conseqüències que molts no voldrien, especialment els més puristes.