En Citroën, com van fer al seu dia la immensa majoria de fabricants amb pes a Espanya i a Europa, van decidir renunciar a un tipus de carrosseria, els monovolums, que, per molt que havia estat molt important a les carreteres del vell continent, havia vist com l'arribada dels SUV havia provocat una caiguda en picat de les seves xifres de vendes.

Avui dia costa trobar un monovolum nou al mercat, entre altres coses perquè la immensa majoria de fabricants estan apostant per substituir aquest tipus de cotxes per SUV de 7 places.

Tanmateix, es pot destacar que algunes marques com Citroën, Opel, Toyota, Renault, Peugeot o Ford han trobat en un altre tipus de carrosseria una alternativa als monovolums que, de fet, està guanyant cada vegada més pes tant a les carreteres espanyoles com en la resta de mercats importants a nivell europeu.

 

I aquesta carrosseria no és altra que la de les furgonetes compactes, un tipus de cotxe que fa anys estava pensat tan sols com a cotxe comercial i en les seves versions de càrrega però que en els últims temps s'ha convertit en una opció perfecta per a aquelles famílies que necessiten molt espai i molta capacitat de càrrega però no volen un SUV.

Citroën renova el seu Berlingo amb el retorn dels motors de combustió

En el cas de Citroën, el seu model estavella en aquest segment és el Berlingo, una furgoneta compacta que, si bé és cert que es va posar a la venda amb versions tant de combustió com amb una versió elèctrica, ha estat uns quants anys a la venda tan sols amb la versió elèctrica.

Tanmateix, aprofitant l'actualització d'aquest model, la marca francesa ha tornat a apostar per introduir el configuradors d'aquest model opcions de combustió, en aquest cas dos opcions dièsel amb potències de 100 i 130 cavalls que, en el cas de la més potent, es pot configurar també amb una transmissió automàtica. Evidentment la versió elèctrica continua estant també a la venda.

 

Quant al rang de preus, la versió més senzilla, que compta amb un motor dièsel de 100 cavalls de potència, se situa just per sobre dels 26.000 €, mentre que la versió més cara, l'elèctrica, superen els 35.000 €.

No seria estrany llavors que, tenint en compte que la immensa majoria d'espanyols no volen saber gens encara dels models elèctrics, aquesta decisió de Citroën de recuperar els motors de combustió amb el seu Berlingo convertís aquesta furgoneta en un model de referència per a la marca.