No són pocs els que argumenten que, si bé és cert que Citroën sempre s'ha caracteritzat per ser una de les marques generalistes centrades en aquells que tenen un pressupost més baix, la idea de la marca francesa de llançar fa ja uns anys una marca pròpia de caràcter prèmium, DS, ha estat una de les seves millors estratègies comercials.

Per molt que evidentment aquest fabricant francès continua sent molt lluny a nivell de vendes de marques prèmium molt consolidades com són BMW, Mercedes o Audi, entre moltes d'altres, és més que evident que els models de DS poden presumir de ser opcions molt racionals entre aquells que busquen un model que se situï a l'altura dels prèmium a nivell de qualitat però un esglaó per sota a nivell de preu.

 

Un bon exemple d'això és el DS4, un compacte que, com bé podem veure en les imatges, es distancia hi ha molt de qualsevol tipus de model de Citroën i que presumeix de ser una opció realment interessant a nivell de cost.

DS renova els seus acabats amb dos noms històrics

I ha estat precisament la marca prèmium de Citroën la que ha decidit reestructurar els nivells d'acabats dins del seu configuradors, de tal manera que els quatre existents actualment passaran a ser tan sols dos, i seran precisament aquests dos nivells d'acabats els que s'encarregaran de ressuscitar dos noms històrics dins de la marca francesa.

El primer no és cap altre que el de Pallas, un nom que la mateixa Citroën ja va estrenar fa moltes dècades amb el seu mític Citroën DS i que estava inspirat en el nom que els francesos solien utilitzar per catalogar als hotels de cinc estrelles.

 

El segon no és cap altre que Etoile, que prové de la distinció màxima atorgada als ballarins de l'Òpera Nacional de París des del segle XIX i que es convertirà en el nivell d'acabats més Top dins de les opcions de configuració de la marca.

 

No serà altre que el DS4 el model que estrenarà aquests dos nous nivells d'acabat que substitueixen als quatre actuals i que no deixa de ser un moviment comercial per intentar impulsar les vendes d'una marca que hi ha, encara que tingui una quota de mercat reduït sobretot fora de França, passa per ser una opció realment atractiva.