No van ser pocs els que es van quedar amb la boca oberta quan van veure que un dels màxims responsables de Citroën no va tenir problema en fer unes declaracions que, sens dubte, no és que sigui precisament el corrent actual. I és que la marca francesa estan més que convençuts que, per molt que els SUV siguin actualment la carrosseria de moda a Europa, d'aquí a uns anys aquest tipus de cotxes no tindrà l'èxit que tenen actualment.

Entre altres coses perquè és un tipus de cotxe que, ateses les característiques de la seva carrosseria, no és que afavoreixi precisament el coeficient aerodinàmic, un factor que serà fonamental una vegada els cotxes elèctrics es converteixen als cotxes més populars al mercat.

 

No és que sigui cap secret que com millor sigui el coeficient aerodinàmic d'un cotxe menor resistència tenen davant l'aire, per això alhora pot allargar la seva autonomia. Per això que a la marca francesa ja han començat a deixar-me clar quina és, segons la seva opinió, el tipus de carrosseria que triomfarà en el futur. I aquesta no és cap altra que la que molts ja denominen com SUL, és a dir, una barreja entre una berlina de mida compacta i un SUV, un tipus de carrosseria que marques prèmium com Mercedes ja estan començant també a tenir molt en compte.

El Citroën C5 X, un model arriscat però molt atractiu per preu

Cas de Citroën, el model que millor representa aquesta nova aposta és precisament el model més controvertit de la marca, l'actual Citroën C5 X, un model de grans dimensions que passa per convertir-se en un familiar a mig camí entre un SUV i una berlina amb carrosseria hatchback.

 

Si bé és cert que la marca francesa ha posat a la venda aquest model amb motors de combustió tradicionals, és precisament la versió que compta amb un motor híbrid endollable la que pot presumir ara de fer el millor quant a relació qualitat preu. Entre altres coses perquè, tal com podem veure en què cotxe em compro.com, el fabricant ha optat per aplicar un descompte de més de 7000 € a aquesta versió, de tal manera que el seu preu de partida es queda per sota dels 38.000 €.

Amb un motor de 225 cavalls de potència i una autonomia que em permet tenir més de 50 km en manera 100 × 100 elèctric, aquest model pot presumir de tenir l'etiqueta ZERO de la DGT, l'últim en tecnologia de la marca francesa, un disseny clarament diferenciat de la resta i una qualitat que fa d'ell un dels millors Citroën actualment al mercat.