Els que tenen la Citroën com una de les seves marques de referència saben molt bé que el fabricant francès sempre s'ha diferenciat de la resta de fabricants generalistes per apostar per carrosseries poc habituals. És evident que la marca sap molt bé que al final el que ha d'aconseguir són bones xifres de vendes, però el seu camí per aconseguir-ho no és precisament el mateix que el que agafen altres marques com Peugeot, Opel, Seat o Skoda, entre moltes d'altres.

En aquest sentit, per molt que el catàleg de Citroën pugui presumir de tenir alguns dels SUV més venuts al nostre país, es pot destacar també que en els últims temps la marca francesa ha optat per prendre un nou camí amb models molt trencadors amb un tipus de carrosseria que, segons la directiva del fabricant francès, serà la que dominarà les carreteres europees d'aquí a uns anys.

 

Un tipus de carrosseria que presumeix de ser una barreja entre una berlina i un SUV, la qual cosa molts ja denominen un SUL, i que podem veure en models com el Citroën C5 X o al Citroën C4 X. És precisament aquest últim, el Citroën C4 X, és que pot presumir ara de tenir una excel·lent relació qualitat preu donada l'oferta actual de la marca.

L'oferta del Citroën C4 X a Espanya

Com bé podem veure en quecochemecompro.com, el fabricant ha optat per aplicar un descompte de gairebé 3000 € a la versió més senzilla d'aquest model, de tal manera que el seu preu es queda un esglaó per sobre dels 21.000 €, un preu ja molt interessant i que la converteix en una de les millors alternatives als SUV tradicionals.

Això sí, es pot tenir en compte que, com passa en la majoria d'aquests casos, aquesta oferta va associada a condicions específiques de finançament, per la qual cosa si se sumeixin les comissions i els interessos, el seu preu serà evidentment més gran.

 

En qualsevol cas, continuarà sent un preu molt competitiu per a un model amb una carrosseria trencadora del mercat i que arriba amb un motor senzill però més que eficient: un gasolina 1.2 PureTech de 102 cavalls de potència associat una transmissió manual.

Falta saber ara fins a quin punt aquesta aposta arriscada de Citroën, que també estan començant a seguir altres marques com Peugeot amb el seu 408, tindrà o no l'èxit que a la marca francesa anticipen. Sens dubte, el que és evident és que, una vegada més, en Citroën han tornat a demostrar que no estan disposats a seguir el camí marcat sense proposar opcions noves al mercat.