Per molt que, com bé saben la Direcció General de Trànsit, avui dia són molts els joves que no opten per tenir com una de les seves prioritats en complir els 18 anys treure's el carnet de conduir, continuen sent la immensa majoria d'espanyols els que, tard o d'hora, acaben obtenint d'aquest permís per poder conduir un cotxe.

Entre altres coses perquè, més allà de què evidentment poder conduir un cotxe aporta un grau més de llibertat a l'hora de moure's per la nostra geografia, el fet de tenir el carnet de conduir obre també moltes portes laborals, una cosa que sempre és positiu.

En aquest sentit, si bé és cert que en els últims anys s'han incorporat moltes noves normatives en referent al trànsit, al final del procés per treure's el carnet de conduir continua sent el mateix que fa ja moltes dècades: enfrontar-se primer a un examen teòric i, una vegada aquest ja s'ha aprovat, enfrontar-se a un examen pràctic.

Brussel·les adverteix la DGT

La part positiva en aquest cas és que, si bé és cert que no és un procés precisament gaire ràpid ni tampoc precisament molt barat, una vegada ja hem aprovat tant l'examen teòric com el pràctic podrem tenir l'examen de conduir per a la resta de la nostra vida.

Això sí, com és lògic, cal renovar el carnet cada cert temps, entre altres coses perquè per poder renovar-lo ens haurem de sotmetre a una prova mèdica que avaluarà si seguirem sent apte només per conduir i, en el cas de què no ho siguem, se'ns retiren el carnet per no ser un problema a la carretera.

El curiós en aquest cas és que ara ha estat la unió europea a què li ha deixat molt clar la Direcció General de Trànsit que s'està equivocant quant als períodes de validació del carnet de conduir. No és que sigui cap secret que el nostre país és obligatori renovar el carnet cada 10 anys, però des de Brussel·les ja han advertit la DGT que la normativa apunta que aquest procés de renovació s'ha de realitzar cada 15 anys i no cada 10, per la qual cosa no seria estrany que la DGT optarà per seguir les recomanacions de l'organisme europeu en aquest sentit.

Una cosa que, evidentment, serà aplaudit per tots els conductors al nostre país, entre altres coses perquè, com sol ser habitual en aquests casos, cada procés de renovació implica una despesa econòmica.