Per molt que no s'hagi pres la decisió final, molts s'ha parlat en els mesos anys al nostre país del canvi de normativa a l'hora de renovar el carnet en el cas dels més grans.

La idea actual al nostre país passa per allò de reduir la renovació del carnet a partir dels 65 anys cada cinc anys i, a partir dels 70 anys, cada dos anys, una mesura que no busca cap altra cosa que intentar millorar la seguretat viària a les nostres carreteres.

I és que es pot tenir en compte que, si bé és cert que el nombre d'accidents provocats per conductors i ja molt veterans continua sent molt bo respecte al que provoquen conductors d'altres franges d'edat, a certes edats es perden certes actituds a l'hora de conduir, una cosa que evidentment posa en risc la pròpia seguretat del conductor i els que van al seu cotxe com la de la resta de conductors que circulen per les vies.

No és casualitat llavors que la DGT vulgui canviar aquest plantejament i a més endurir les proves físiques i d'actitud, per intentar aconseguir que aquells conductors vegada eren els que no tinguin les actituds mínimes necessàries per posar-se al volant d'una manera segura per a ells i per a la resta no puguin conduir.

La UE també vol canviar les edats de renovació

Un plantejament que ha arribat també a la Unió Europea i que ha provocat que l'eurodiputada i president de la Comissió de Transports i Turisme, Karima Delli, posat a sobre de la taula una proposta que es queda mig camí entre la que proposa la nova normativa espanyola que encara no ha entrat en vigor i la normativa actual, molt més flexible.

El que proposa Delli és que els conductors que tinguin entre 60 i 69 anys hagin de renovar el seu permís cada set anys. A partir de llavors, per a aquestes persones que siguin entre els 70 i els 79 anys, el procés de renovació hauria de fer-se cada cinc anys i, finalment, per als majors de 80 anys, haurien de renovar el carnet cada dos anys.

Es pot destacar, això sí, que de moment això no és més que una proposta, pel que no s'ha aprovat i per tant la normativa continua sent l'actual. Això sí, tenint en compte que des de la Unió Europea i des del govern espanyol i la DGT estan movent fitxa en aquest sentit, tot apunta que tard o d'hora arribaran canvis en aquest aspecte.