L'entrada en joc dels motors 100 × 100 d'elèctrics està provocant que siguin cada vegada més les marques de baix cost que arriben des de mercats com el de la Xina, mercats que fins fa tot just uns anys no volien saber res d'altres mercats com l'europeu o el nord-americà.
Tanmateix, conscients de què els seus models de baix cost 100 × 100 d'elèctrics són opcions cada vegada més demandades a les carreteres europees, són cada vegada més les marques que estan decidint provar sort al vell continent. Marques com MG o BYD són el millor exemple d'això.
Això sí, és precisament una marca europea, Dacia, la que sap molt bé que s'ha posat a la venda un model a Espanya que pot acabar sent molt perjudicial per als seus interessos, en especial per als interessos del Dacia Spring, un dels elèctrics més barats a les carreteres europees que passa per ser també un dels més venuts en la seva categoria.
El Dacia Spring té un nou rival
No és altre que el Judo 3, un SUV de reduïdes dimensions que, com sol ser habitual a les marques xineses, té com el seu millor argument de venda una relació qualitat preu imbatible per la resta de marques clàssiques a les carreteres europees, ja siguin marques europees, americanes o japoneses.
I és que es pot destacar que el preu de partida d'aquest model al nostre país es queda just per sota dels 25.000 €, per la qual cosa, comptant a més amb els descomptes i els ajuts del govern, el seu preu pot acabar quedant-se per sota dels 18.000 €, convertint-se així en una opció més interessant que el Dacia Spring, sobretot tenint en compte les seves prestacions.
El seu motor no és que sigui tampoc molt potent, et tot just 95 cavalls de potència, però ja és molt més potent que el que té el Dacia Spring. El mateix ocorre amb la bateria, en el seu cas de 41,7 kW hora que li permet tenir una autonomia de 325 km segons el cicle d'homologació WLTP, la qual cosa el converteix en una opció un punt més polivalent que el model romanès, que es queda per sota dels 300 km d'autonomia.
Això sí, com els està passant a tantes altres marques xineses, el fet que sigui una marca molt desconeguda al nostre país és el que més en contra li jugarà a l'hora d'aconseguir bones xifres de vendes, per la qual cosa, almenys en aquest sentit, Dacia té ja molt el seu favor.