Amb poc més de 20.000 vendes en el que portem d'any, Fiat no és que pugui presumir de ser precisament una de les marques més venudes. De fet, el fabricant italià ocupa la posició número 20, sent així una marca amb cert grau d'èxit però lluny de les xifres que aconsegueixen fabricants com Toyota, Kia, Volkswagen o Peugeot, les més venudes.
El problema que té Fiat ho tenen també altres marques com és el cas de Dacia o Opel, i no és cap altre que el de basar la immensa majoria de les seves vendes en un model, sent el 500 en el cas de Fiat, el Sandero en el cas de Dacia i el Corsa en el de Opel.
Si bé és cert que el 500 és un dels models que més alegries ha donat a la marca italiana des de fa ja molts anys tant a Espanya com a Europa, dependre d'una forma tan evident de tan sols un model sol ser font de problemes ja que, quan el model estrella en qüestió té un mal mes, la marca es ressent molt. I això és el que ha passat aquest mes de novembre passat amb l'icònic urbà a Espanya.
El Fiat 500 perd moltes posicions
Es pot recordar que durant alguns mesos d'aquest curs, especialment a la primavera i a l'estiu, el 500 va arribar a ser un dels models més venuts i a fer-se quant a xifres de vendes amb models com el Dacia Sandero o el Seat Arona, entre altres, però a poc a poc ha anat perdent pes.
El que segurament no s'esperaven a la marca és la caiguda que ha tingut aquest mes passat, un mes de novembre en què ha caigut a la posició 38 del rànquing. L'únic positiu per a la marca és que precisament haver aconseguit molt bones xifres de vendes en mesos anteriors és el que ha ajudat que, malgrat la caiguda al novembre, el 500 ocupi l'11a posició, és a dir, sigui molt a prop del top 10.
Veurem si aquest mes de desembre, un mes en què solen arribar grans ofertes, Fiat aconsegueix que el seu 500 acabi de nou al top 10, un top en el qual ha acabat de forma habitual en els últims anys sent així la referència entre els urbans a Espanya i també a Europa.