Seat ha estat un dels fabricants més importants al nostre mercat des de fa ja molts anys. És més, durant molt temps el fabricant espanyol puc presumir de ser l'autèntica referència a les carreteres d'Espanya, amb alguns dels seus models sinó també els autèntics reis de les seves respectives categories.

Tanmateix, en els últims temps s'ha anat perdent cada vegada més pes. La traça de marques com Toyota, Kia o Peugeot ha provocat que el fabricant espanyol, un fabricant que de fet està en el punt de mira del grup Volkswagen i del qual molts ja asseguren que no té un futur precisament garantit, hagi perdut molt pes a les nostres carreteres.

 

I el model que millor exemplifica aquesta pèrdua de pes de Seat a Espanya no és cap altre que el Seat León, un cotxe que ha passat de ser l'autèntica referència al nostre país a ser un model gairebé oblidat per molts en tot just cinc anys. Es pot recordar que el Seat León va acabar el 2019 sent el cotxe més matriculat a les carreteres espanyoles i que, des d'aleshores, la seva caiguda ha estat constant fins al punt de ser ara un dels principals motius de preocupació del fabricant.

El Seat León continua sent un problema

Va ser precisament el 2019 quan aquest model va aconseguir més de 35.000 matriculacions, una xifra que no feia cap altra cosa que evidencia que l'encert de la marca espanyola amb aquest compacte.

No és casualitat llavors que el fet que aquest model porti acumulades tan sols poc més de 4.000 matriculacions el 2023 estigui provocant molts mals de cap per al fabricant espanyol, entre altres coses perquè ja no és que el León no sigui un dels models més venuts a Espanya, és que no és tampoc ni un dels models més venuts de Seat.

 

Per molt que l'últim mes de setembre hagi recuperat part al terreny perdut acabant en la posició 32, el León continua ocupant la posició 60 en el rànquing general del que portem d'any, una posició que evidencia que passa per una greu crisi de vendes.

En aquest sentit, si bé és cert que els compactes no tenen ara l'èxit que tenien fa anys a Espanya, és digne d'estudi que un model que va arrasar en els 2000 i en els 2010 tingui ara un pes tan menor al nostre mercat.