Fa tot just uns anys era pràcticament impossible comprar un cotxe xinès a les carreteres espanyoles i en la immensa majoria de mercats europeus, entre altres coses perquè els fabricants asiàtics, especialment els xinesos, no tenien cap tipus d'interès al mercat europeu.

Tanmateix, l'entrada en joc dels motors 100 × 100 d'elèctrics, un tipus de motor molt més implantat al mercat xinès que al mercat europeu, ha provocat que siguin moltes les marques xineses que sí que vegin ara al vell continent un mercat molt potencial.

 

No és casualitat llavors que, per molt que Tesla continuï sent la marca de cotxes elèctrics més venuda a Europa, BYD, una marca de cotxes elèctrics híbrids endolla parlis que arrasa a la Xina i que s'ha convertit en el principal competidor dels americans a nivell mundial, vegi a les nostres carreteres i en la dels mercats més importants europeus una peça estratègica en el seu pla per convertir-se en la marca més venuda a nivell mundial.

BYD vol 'europeïtzar' els seus models

Com no podia ser de cap altra forma, i com passa a tantes altres marques, un dels principals treballs que està realitzant BYD en els últims temps és intentar comprendre les necessitats del mercat europeu, un mercat que fins fa molt poc no havia trepitjat mai i que apunta a ser clau en els seus plans.

Per a això, més enllà d'estudiar com estudiar-ne tantes altres marques el comportament de conducció dels ciutadans europeus, que no té a veure res amb el dels americans o el dels xinesos, la marca ha decidit estudiar també en concret quines necessitats tenen els europeus.

 

Així, no és que sigui un secret que, per exemple, a Europa es dona molt més valor a comptar amb un bon maleter que a comptar amb una bona plaça intermèdia al seient posterior, així com que la immensa majoria dels europeus que es desplacen amb cotxe a la feina ho fan per carretera i no per ciutat.

Tot aquest tipus d'informació s'està recollint ara en VIP per acabar llançant al mercat productes que, més enllà del seu preu, comptin amb un nivell d'aprovació per part dels conductors europeus, conductors que tenen unes necessitats diferents als de la Xina així com altres mercats però que cada vegada vaig demanar amb millors ulls a aquest tipus de fabricants.