Com bé saben en Tesla, per molt que actualment la marca americana pugui presumir de ser l'autèntic referent a nivell mundial en la venda de cotxes 100 × 100 d'elèctrics, no és cap altre que el gegant asiàtic BYD el que apunta a convertir-se en el seu principal rival.

És més, no són pocs els que asseguren que els propers anys seran aquestes dues marques les que realment dominen al terreny dels elèctrics quant a vendes mundials, encara que es pot tenir en compte que el seu pes no és el mateix en diferents mercats, sent per exemple molt més gran el pes que té Tesla en mercats com l'europeu i el nord-americà i molt més gran el de BYD al seu mercat natal, el de la Xina, el mercat més gran d'elèctrics del món.

 

No és casualitat llavors que, per molt que és la marca xinesa tinguis molt clar que per continuar guanyant pes a nivell mundial haver d'anar ampliant a poc a poc la seva oferta de productes en mercats tan importants com és l'europeu, sigui el seu mercat natal el que prioritzin quant a les novetats.

La novetat de BYD a la Xina

És per això que ha estat precisament a la Xina on BYD ja ha posat a la venda un dels seus models més esperats, el Yuan Up. En aquest cas estem davant d'un model que passa per ser un SUV del segment B i que té una estreta relació amb el Smart #1, especialment en el seu disseny.

La idea de la marca no és altra que el de convertir aquest model en un dels referents al mercat xinès, encara que es pot també tenir en compte que el fabricant té molt clar que exportarà també aquest model a altres mercats, entre ells l'europeu, encara que arribarà amb el nom d'Atto 2.

 

Amb diferents opcions mecàniques amb una autonomia màxima de fins a 400 km, aquest model apunta a convertir-se en una referència entre aquells que busquen una opció interessant quant a l'equilibri en relació qualitat preu, sense ser el millor model de la seva categoria però estant alhora lluny dels models low-cost.

Són precisament propostes tan interessants com aquestes les que estan posant en un compromís a Tesla al mercat xinès i, tenint en compte que la marca Xina vol expandir-se a nivell mundial, ho vagin a ser també en altres mercats importants.