Tan sols fa falta veure les xifres de vendes que porta aconseguint Tesla a Espanya des de fa ja molt temps per adonar-se que el fabricant americà passa per ser l'autèntica referència entre els cotxes elèctrics al nostre país. És més, en el passat 2023 no van ser d'altres que els seus Model 3 i Model Y els que van acabar sent els dos elèctrics més venuts a les carreteres espanyoles.

En aquest sentit, si bé és cert que Espanya és un dels països amb menor penetració dels cotxes elèctrics en comparació amb bona part dels mercats a Europa, cada vegada són més els espanyols els que estan veient amb bons ulls fer-se amb un cotxe 100 × 100 elèctric, sobretot aquells conductors que saben que amb prou feines agafaran el cotxe per realitzar llargs viatges i que el seu dia a dia passa per pocs quilòmetres en entorns urbans interurbans, on aquest tipus de cotxes, especialment si es pot carregar a casa, acaba sent la millor solució quant a cost per quilòmetre.

 

Un dels factors que ha ajudat que cada vegada siguin més els espanyols que vegin amb bons ulls els cotxes elèctrics és que, d'una banda, Tesla ha anat baixant a poc a poc el preu dels seus models, de tal manera que avui dia podem fer-nos amb la versió d'accés del Model 3 per un preu que es queda just per sota dels 40.000 €, que acaba sent d'uns 34.000 € comptant amb els ajuts. D'altra banda, el fet que cada vegada més marques xineses estan desembarcant a Europa amb les seves propostes elèctriques és ajudant també molt en aquest sentit.

BYD va guanyant terreny a Espanya

I una de les marques que està provocant ja molts nervis en Tesla és BYD, el gegant de cotxes elèctrics i híbrids endollables xinès que, de fet, i ha aconseguit vendre al seu mercat natal més cotxes elèctrics que tesla, un propòsit que volen ampliar a la resta de mercats a nivell mundial.

 

La diferència de vendes entre aquestes dues marques a Espanya aquest moment molt favorable a Tesla, amb més de 2000 matriculacions en el cas de la marca americana i poc més de 300 en el cas de la marca Xina, però en tesla són molt conscients que, amb el pas dels mesos i a mesura que vagin arribant nous models de BYD, el seu pes al mercat espanyol així com en l'europeu va augmentant.

I és que el fet que la marca xinesa pugui presumir de tenir models elèctrics barats i, alhora, tenir models prèmium que rivalitzen amb Tesla, a més de ser un fabricant que controla tot el procés de fabricació dels seus cotxes i que fabrica les seves pròpies bateries, un argument molt important al seu favor, el converteix en un perill molt seriós per al fabricant americà.