Veient les xifres de vendes que estaven aconseguint el MG4, una de les grans apostes de la marca xinesa a les carreteres europees, és més que evident que el fabricant ha encertat amb aquest model.
És més, aquest model pot presumir d'haver acabat el mes de març passat com el quart elèctric més venuda al nostre país amb més de 200 matriculacions, és a dir, una xifra de vendes millor que la que han aconseguit models com el Tesla Model 3, el Dacia Spring o el Cupra Born, entre altres.
No és que sigui precisament cap secret que el principal motiu de l'èxit d'aquest model és, com passa amb la resta de models de la marca del gegant asiàtic Saic Motors, la seva excel·lent relació qualitat preu. I és que es pot destacar que aquest model elèctric en la seva versió més bàsica pot presumir de tenir un preu més baix, si es tenen en compte tots els descomptes i promocions, que alguns compactes generalistes del mercat que arriben amb un motor de combustió tradicional.
Per a molts, si bé és cert que és aviat i que és un model que s'ha posat a la venda recentment al nostre país, aquest pot ser un dels models que realment ajuda augmentar la quota de mercat dels elèctrics a les carreteres espanyoles, un mercat en el qual aquest tipus de models de moment no té l'èxit que tenen en altres mercats europeus.
El BYD e2 arriba a la Xina amb la mirada posada a Europa
Però el problema per a aquest model és que, com és lògic, molts altres fabricants low-cost estan centrats també en llançament de pròxims models elèctrics. Un d'ells és també el fabricant xinès BYD, la marca que destaca per tenir el mercat models molt assequibles amb motors elèctrics i que, com no podia ser de cap altra forma, tenen en el seu preu la seva millor arma.
I un dels models que més vendes aconseguirà en un futur no molt llunyà serà el nou e2, un model que es posarà a la venda en xinesa en tot just uns dies i que, tret que canviïn molt les proves del fabricant, també arribar a Europa en un futur no molt llunyà.
Un model que comparteix la filosofia amb el MG4 de ser un model elèctric amb un preu molt baix, amb un nivell de qualitat mitjà però més que acceptable i amb rang d'autonomia entre 300 i 400 km, una xifra que ens converteix en una opció polivalent i no ens encaixa en la categoria de models elèctrics pensats gairebé exclusivament per a entorns urbans, com si que passa amb alguns dels elèctrics més barats actualment a Europa.