Sent com és una de les marques més venudes al seu mercat natal, el de la Xina, en BYD s'han marcat com un dels seus grans objectius conquerir també les carreteres europees, alguna cosa que no sembla gens senzill tenint en compte que continuen sent molts els conductors tant al nostre mercat com en bona part dels mercats europeus que no s'acaben de confiança dels fabricants xinesos a nivell de qualitat i de fabricació.

Tanmateix, com bé saben aquells que s'han interessat en un dels models de BYD, en aquest sentit la marca xinesa no té res a envejar a qualsevol marca generalista europea, japonesa o americana. De fet, un dels grans arguments a favor d'aquest fabricant és que, com es pot comprovar amb algun dels seus models, fins i tot pot rivalitzar amb marques tan potents en aquest sentit com és el cas de Tesla, alhora que tenen al seu catàleg models molt barats quant a preu però amb un nivell de qualitat molt alt.

 

De moment la seva oferta de productes al nostre país continua sent molt escassa, però un dels productes més atractius que podem trobar en la seva gamma és l'Atto 3, un SUV urbà 100 × 100 elèctric que passa per ser una de les millors opcions quant a relació qualitat preu.

El BYD Atto 3 és un bon SUV EV, però té un defecte a tenir en compte

Tal com podem veure a la secció d'ofertes del fabricant, la versió d'accés d'aquest model té un preu que es queda per sota dels 28.000 € comptant això sí amb tots els ajuts del govern, per la qual cosa es converteix en una opció realment interessant per a aquells que vulguin fer el salt als cotxes elèctrics a un preu raonable.

 

Una versió que compta amb un motor de 204 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir una autonomia de 420 km segons el cicle d'homologació WLTP, una xifra que augmenta fins a més de 550 km si ens movem tan sols per entorns urbans. Amb un bon nivell de qualitat dels seus materials, molta tecnologia de sèrie i un disseny atractiu i modern, aquest BYD és sens dubte una de les millors opcions que arriben des de la Xina a Europa.

Això sí, cap tenir en compte que, com ocorre amb tots i cada un dels models, aquest SUV no és perfecte, i té com un dels seus grans arguments en contra el fet que la seva suspensió no és que sigui precisament molt confortable, especialment en terrenys en els quals hi ha moltes irregularitats. És cert que no són terrenys habituals en entorns urbans, però una millora de la suspensió d'aquest model seria un pas endavant molt important.