Com bé saben tots aquells conductors, anar a la revisió i passar les proves de l'ITV no ha de suposar en cap cas cap problema sempre que tinguem el cotxe en unes condicions òptimes i hàgim dut a terme tota la revisions necessàries.

Aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que la immensa majoria dels cotxes que van a obtenir l'ITV acaben passant les proves satisfactòriament, per molt que els últims anys aquesta s'hagin endurit respecte a èpoques anteriors. Evidentment aquells cotxes que no l'has operen és perquè tenen algun problema important o perquè, com passa en alguns casos, els seus propietaris no han portat manteniment correcte del vehicle en qüestió.

Tanmateix, si hi ha una de les proves que cada vegada tenen més conductors és aquella que té a veure amb l'emissió de gasos, una prova que pot ser definitiva per superar o no l''examen' de l'ITV. En aquest sentit, existeixen diverses opcions per intentar que el motor arribi més 'net' a la prova, fins i tot d'haver estat circulant durant una bona estona a velocitats altes i amb el motor revolucionat abans d'|anar a la cita.

El petit 'truc' que ajuda la prova de les emissions de gasos en l'ITV

Això sí, existeix també altres maneres a l'hora de provocar que el motor acabi sent més net i, amb això, superar sense problema la prova de les emissions de gasos. I aquest no és cap altre que el de posar en marxa consumibles elèctrics com és el cas del sistema d'il·luminació, la climatització o el sistema d'àudio, entre altres opcions.

 

En accionar aquest tipus de sistemes el que fem és exigir més a l'alternador i que aquest exigeixi més el motor. Tanmateix, com mantenim el règim de gir constant en aquestes proves, la centraleta de gestió de motor ha d'optar per injectar més combustible, de tal manera que la temperatura de catalitzador augmenta i amb això s'aconsegueix que els gasos que surten siguin més nets.

En resum, exigir més el motor durant la prova de manera que sigui la pròpia centraleta, l'element que gestiona l'electrònica del cotxe, la que s'encarregui d'anar ajustant el funcionament del motor d'acord a les necessitats. Un petit truc que pot ajudar a superar aquesta prova que, en molts casos, acaba sent la definitiva.