BMW i Mercedes formen, juntament amb Audi, el trio de marques prèmium que fa dècades que triomfa al nostre país. Les tres marques alemanyes poden presumir, de fet, d'es tres dels fabricants amb una molt bona quota al mercat espanyol. Tres marques que han ocupat la desena, onzena i dotzena posició en el rànquing de més venudes en el passat 2021.

Així, per molt que al mercat de l'automòbil d'Espanya diversos models de preu baix així com marques low cost com Dàcia continuïn creixent, és evident que les marques prèmium, dirigides a un consumidor que no té en el preu el seu principal argument de compra, continuen tenint molt impacte.

I un dels segments més favorables per a aquestes tres marques és el dels SUV compacte. Un segment en el qual BMW pot presumir del seu X1 i Mercedes de fer el mateix amb el seu GLA. En els dos casos estem davant de models molt ben dotats de sèrie, amb un equipament per sobre de la immensa majoria de SUV del mercat i amb la més que bona qualitat que sempre doten a les seves respectives marques als seus cotxes.

Si ens centrem en les xifres, veiem que el 2021 el BMW X1 ha aconseguit acabar l'any en una posició més que destacada, la 38, amb un total de 8.000 matriculacions. Per la seva part, el Mercedes no ha aconseguit l'èxit del BMW, acabant així en la posició 67 amb 4.563 vendes, és a dir, gairebé la meitat que el seu rival.

Tenint en compte que els dos van dirigits al mateix tipus de client prèmium i que tenen un rang de preus també molt similar, la pregunta evident que es fan molts és: quin n'és millor comprar-ne?

La comparativa entre el BMW X1 i el Mercedes GLA, dos dels SUV prèmium més reeixits a Espanya

Quant a preus, el Mercedes GLA parteix en la seva versió més bàsica des dels 38.375 euros. Per la seva part, el BMW X1 d'accés a la gamma ho fa amb l'oferta actual des dels 34.300 euros, com apunten en quecochemecompro.es. Una diferència de preu que juga, evidentment, a favor del model dels de Munich.

Això sí, la principal diferència entre els dos i que també resulta ser molt favorable per als interessos de BMW és que, mentre que el GLA arriba amb un gasolina 1.3 de 136 cavalls de potència, el X1 ho fa amb un 1.5 dièsel de 115 cavalls de potència, una mecànica que promet (i aconsegueix) uns millors consums.

BMW X1El BMW X1 és una de les millors armes de la marca prèmium alemanya al mercat espanyol - BMW

Quant a equipament, els dos models estan molt alhora, per la qual cosa és la diferència de motors el que acaba sent determinant. Tenint en compte que cap dels dos no pot lluir l'etiqueta ECO de la DGT, són molts més els conductors que prefereixen anar a buscar el dièsel abans que  el de gasolina que, a més, acaba sent més barat. Així, tret que el principal argument de compra sigui aquest punt extra de luxe que desprèn el Mercedes, l'opció més racional continua sent anar cap a un X1.