Com bé saben tant en BMW com en la resta de marques importants a nivell mundial, la indústria de l'automòbil està passant per un dels moments més complicats en els últims anys, entre altres coses perquè la incertesa s'ha instal·lat en alguns mercats clau i, a més, l'entrada en joc dels cotxes 100 × 100 d'elèctrics no està tenint ni l'impacte ni la implantació tan ràpida que molts van anunciar fa uns anys.

D'altra banda, es pot destacar que l'entrada en joc al mercat europeu de fabricants xinesos amb propostes molt interessants és el que provoca que alguns de les marques més assentades estiguin prenent decisions arriscades com és l'eliminació d'alguns dels seus models més venuts que no ajudin quant a emissions i que tampoc no generin gaires beneficis a nivell general de marca.

 

En aquest sentit, un bon exemple d'això és la decisió que ha pres Mercedes amb el Classe A, un model que no tindrà un relleu tal com el coneixem actualment, així com altres fabricants com és el cas d'Audi que sembla que seguirà el mateix camí amb el A3.

El BMW Sèrie 1 sí que tindrà una nova generació

No és el cas de BMW, que precisament, veient que els seus dos rivals directes han decidit no apostar per la continuïtat dels seus models compactes, ha entès que s'aposta per una nova generació del Sèrie 1, un dels seus models més venuts en mercats com el d'Espanya o Itàlia, aquest model pot acabar tenint fins i tot una quota de mercat més gran.

 

Això sí, tal com han confirmat en la marca, la nova generació d'aquest model fa un pas endavant referent a l'electrificació, amb una versió 100 × 100 elèctrica i versions també amb motors híbrids endollables, una cosa que no passa avui el dia en què pugui ajudar a ampliar encara més les seves vendes.

"Mai no ens hem plantejat abandonar el segment dels cotxes petits. Hi ha molts mercats on això és molt rellevant; si es va a Grècia, a Espanya, a Itàlia... si es treu el Sèrie 1, això representa un terç del negoci. Per tant, si s'és un actor global, és millor fer coses rellevants als mercats locals", apuntava recentment Bernd Koerber, vicepresident sènior de BMW. Un nou compacte de BMW que arribarà, això sí, en 2027 o 2028, pel que encara falten uns quants anys perquè la marca continuï treballant en aquest nou projecte.