Va anar en la dècada dels 50 del segle passat quan BMW va sorprendre molt llançant el seu famós Isetta, un cotxe d'unes dimensions molt reduïdes pensada per a tan sols dos ocupants i que, evidentment, amb el pas del temps acabo desapareixent del catàleg de la marca alemanya tenint en compte que les exigències dels seus clients no eren les mateixes.
Tanmateix, l'arribada dels motors 100 × 100 d'elèctrics ha canviat per complet la mobilitat a nivell mundial, especialment a les grans ciutats, on cada vegada són més els conductors que busquen tenir un petit vehicle elèctric que els ajuda a moure's per les grans ciutats a un cost molt baix per quilòmetre.
No és casualitat llavors que, com passa en alguns països d'Àsia, cada vegada són més les opcions que podem trobar d'aquestes característiques a les carreteres europees, entre ells ciclomotors elèctrics com és el cas del Citroën AMI i els seus derivats del grup Stellantis.
El Micro-Lli ja està a la venda a Espanya
Va ser el 2018 quan la companyia suïssa Micro Mobility Sistems va començar a treballar en la idea de recuperar el famós disseny de BMW i adaptar-lo als nous temps. I així és com va néixer el projecte del Micro-Lli, un petit i curiós cotxe 100 × 100 elèctric pensat per a dos passatgers que es basa en el disseny del famós model alemanya i que ja està la venda a Espanya amb un preu de partida que es queda per sobre dels 22.000 €, per la qual cosa no és tampoc una opció precisament low-cost, sinó més aviat una opció per a aquells que busquin un model realment diferent de la resta en molts sentits.
Es pot tenir en compte que, a diferència d'altres elèctrics també molt barats com és el cas del Dacia Spring, el MG4 o el BYD Dolphin, aquest model està pensat gairebé exclusivament per moure's per entorns urbans, entre altres coses perquè compta amb una mecànica de tot just 17 cavalls que li permet assolir, això sí, una velocitat màxima de 90 km/h, per la qual cosa sí que es pot utilitzar per circular en autovies autopistes, encara que evidentment no és el seu millor terreny de joc ni gaire menys.
Amb dues opcions quant al seu bateria, una de 10,5 kW hora i una de 14,5 kW hora, pot tenir una autonomia de o bé 177 km en el cas de la primera bateria o bé de 230 en el cas de la segona, xifres també molt senzilles.
En qualsevol cas, és més que evident que els que opten per fer-se amb aquest model no vagin pensant en les seves prestacions, sinó a tenir un model amb un disseny realment diferent i atractiu.