En BMW, com passa amb Mercedes i amb Audi, poden presumir de ser una de les millors marques prèmium del mercat a nivell mundial i, evidentment, una de les més ben valorades entre aquells conductors que buscar un nivell de qualitat molt superior a la mitjana en els seus models.

Això sí, com bé saben a la marca alemanya, la seva quota de mercat al nostre país no és tan bona com la que tenen els seus dos rivals directes. Amb una mica més de 7000 matriculacions, els de Munic ocupen actualment la 15a posició en el rànquing general de marques més venudes a Espanya el 2023, una posició que els deixa per darrere tant de Mercedes, que ocupa la 10a amb una mica més de 10.000 matriculacions, com d'Audi, que ocupa l'11a amb poc menys de 10.000 vendes.

 

En qualsevol cas, per molt que les diferències de vendes de BMW respecte als seus rivals directes no siguin menors, a la marca alemanya són molt conscients que juguen una lliga diferent del de la resta de marques generalistes, entre altres coses perquè pot presumir de tenir als seus catàlegs models que, per concepte de carrosseria, en les generalistes són impensables.

El BMW Sèrie 4, un cupè esportiu prèmium al top 100 a Espanya

Un bon exemple d'això és el BMW Sèrie 4, un model que comparteix bona part de la seva tecnologia amb el sèrie tres però que, tal com podem veure en les imatges, presumeixo de tenir un disseny cupè i un esperit molt més esportiu. Es pot tenir en compte que aquest tipus de carrosseries va tenir molt èxit al nostre país així com en la resta de països del mercat europeu fa un temps, un èxit que és avui dia molt menor però que, tanmateix, no provoca que la marca no hi deixi de continuar comptant.

 

El curiós del cas és que, sense ser un model precisament barat i amb un nínxol de mercat molt específic, tenint en compte que no és un model gaire polivalent i que està centrat en els quals buscar un tipus de cotxe molt específic, el fet de què aquest Sèrie 4 hagi entrat el mes de març passat dins del Top 100 al nostre país ha estat segurament fins i tot una sorpresa per a la pròpia marca.

Es pot tenir en compte, això sí, que amb les xifres de vendes tan baixes que va obtenir als dos primers mesos, per molt que aquest mes de març hagin aconseguit més de 300 matriculacions, la posició general en aquest 2023 d'aquest model no és cap altra que la 102, evidenciant que és un model amb tot just mercat a Espanya.