En BMW fan gust molt bé, com saben també en la resta de marques, ja siguin prèmium, generalistes o low cost, que els models elèctrics són els models que estan destinats a ser els reis de les carreteres en els propers anys. Tenint en compte que a partir de 2035 no es podrà vendre a Europa models que comptin amb motors de gasolina, dièsel o híbrids, és a dir, tan sols es podran vendre models elèctrics purs, totes i cada una de les marques estan treballant per anar a poc a poc rectificant tota la seva gamma de models.
En aquest sentit, un dels principals motius de preocupació de totes i cada una de les marques és el de poder oferir cotxes elèctrics amb una bona relació qualitat preu i, sobretot, amb una bona autonomia. Tenint en compte que la xarxa de carregadors i les infraestructures a Europa no estan encara preparades per absorbir el trànsit de tots els cotxes elèctrics, que aquests comptin amb autonomies i molts quilòmetres es converteix en un factor diferencial.
De fet, com bé saben també a totes les marques, són molts a uns conductors que no s'han decidit fer el pas definitiu als models 100 × 100 d'elèctrics precisament per les autonomies actuals. Si bé és cert que tenir un elèctric amb una autonomia d'uns 300 o 400 km és més que suficient per al dia a dia, on no hi ha precisament cap problema en aquest sentit, sí que els llargs viatges continuen sent motiu de preocupació, especialment al nostre país tenint en compte la xarxa de punts de càrrega.
BMW tindrà elèctrics amb 1.000 quilòmetres d'autonomia, encara que podrien ser més
En aquest sentit, el BMW ja estan treballant en la nova plataforma que dona la vida als seus elèctrics, una plataforma en la qual les bateries seran més que determinants. I és precisament l'autonomia en altres factors que serà diferencials a la marca alemanya.
Això sí, té molt clar en BMW que, per molt que puguin llançar al mercat models elèctrics amb més de 1000 km d'autonomia, no tenen intenció de fer-ho. "Les bateries Gen6 ens donaran un 30% o més d'autonomia respecte als models actuals, però no superarem els 1.000 km d'autonomia, encara que puguem," ha apuntat Thomas Albrecht, Cap de BMW Efficient Dnyamics.
Tenint en compte que tenir fins a 1000 km d'autonomia és una xifra ja més que considerable, s'entén perfectament que és la marca de BMW que no vulguin ampliar aquesta xifra. Entre altres coses perquè no és necessari. Això sí, si ho fos, els alemanys estarien preparats.