Les marques prèmium com BMW, Mercedes i Audi sempre s'han caracteritzat per llançar el mercat en models que solen comptar amb l'últim en tecnologia del mercat. Si bé és cert que la gran majoria dels clients quevan als concessionaris d'aquest tipus de marques ho fan a la recerca de models amb un disseny elegant i esportiu, uns llits mecànics molt potents i els millors acabats quant a qualitat i materials, també la tecnologia juga un paper molt important en aquesta categoria de cotxes.
En aquest sentit, no és que sigui precisament tinc un secret que alguns dels sistemes fins i tot de seguretat que arriben de sèrie en molts models generalistes o low-cost van ser al seu dia grans innovacions de les marques prèmium que, amb el pas dels anys, s'han anat popularitzant fins a convertir-se en elements de seguretat fixos a gairebé tots els configuradors a Europa.
I és que, tenint en compte que la tecnologia no deixa d'avançar i de créixer en aquesta indústria, són moltes les marques que estan treballant en diferents maneres de millorar la seguretat tant a l'exterior com a l'interior dels cotxes, és a dir, tant per als passatgers com per als altres conductors operadors.
El retrovisor intel·ligent de BMW
I un dels sistemes que acabo de patentar BMW és un d'aquests que, potser, d'aquí a uns anys acabaran portant de sèrie la gran majoria de models a la venda a Europa. Entre altres coses perquè pot suposar una important ajuda en matèria de seguretat per al conductor.
D'un sistema en el qual actuen alhora diverses càmeres i que permeti que el conductor sempre vegi el que es considera més necessari en cada moment a través del retrovisor. Una càmera es troba l'interior del vehicle mostrant al sistema una imatge molt similar a què mostraria un mirall convencional dirigit cap als seients posteriors.
Quant a la càmera que es munta a l'exterior, concretament en la part posterior, aquesta mostra tot el que hi ha i succeeix després del vehicle, i és el programari d'aquest sistema el que combina tot això i determina què ha de mostrar al conductor. Així, aquest rebrà al retrovisor intel·ligent una imatge processada que destaqui el més important en cada moment.
Depenent del que estigui passant en cada moment, el sistema donarà prioritat a la càmera interior o a la càmera exterior, entre altres coses perquè el conductor pugui veure el que realment importa en cada situació. Un sistema que, evidentment, si s'acaba implantant, no era cap altra cosa que augmentar encara més la seguretat al volant.