Els que van a un concessionari de BMW ho fan a la recerca de, sobre tot, models prèmium amb un toc potser més esportiu dels models que podrien trobar als concessionaris d'Audi i Mercedes. No és que sigui precisament cap secret que els de Munich poden presumir de ser la marca els models de la qual tenen un aire més esportiu de les tres prèmium alemanyes.

Però potser en el seu cas és que, si bé és cert que certs models dins de la seva gamma representar millor que d'altres aquest esperit esportiu, en tots i cada un d'ells es nota el gran salt endavant quedat de la marca els últims anys en matèria de tecnologia.

 

I és que més enllà que els que van a un concessionari de BMW busquin un model esportiu i amb motors en la immensa majoria dels casos superiors als dels generalistes, també ho fan a la recerca de l'últim de la tecnologia aplicada conducció que hi ha actualment al mercat.

Això és el que provoca al seu torn que els models de la marca alemanya tinguin un preu molt per sobre també dels generalistes, tenint en compte que són els conductors els que han al final d'acabar pagant la inversió que ha realitzat la marca per desenvolupar les esmentades tecnologies.

BMW patenta un nou sistema de panells solars

I una de les tecnologies que més ha cridat l'atenció últimament és precisament la que ha registrat fa poc la marca a l'Oficina Alemanya de Patents i Marques (DPMA), i no és cap altra que un sistema de panells solars sobre els vidres exteriors del vehicle, ja sigui un sostre solar, el parabrisa o les finestretes.

Si bé és cert que aquesta idea no se sembla en res a la del Lightyear One, que funciona amb plaques solars, la idea de BMW és que aquests sistemes de panells solars ajudin a recarregar les bateries dels seus elèctrics en un futur gràcies a la tecnologia fotovoltaica.

 

Quant a les diferents opcions per instal·lar aquesta tecnologia, que es dipositarà en vapor, al parabrisa davanter es una capa molt prima de mòduls solars en àrees que no obstaculitzen la visió del conductor. D'aquesta forma, es mantindrà fins i tot un 95% de transmissió de llum. Respecte a les finestres laterals, el sostre solar i el parabrisa posterior, estaran coberts amb capes més gruixudes de mòduls solars, Així, es reduirà l'entrada de llum entre un 50% i un 80% i augmentarà l'eficiència dels recobriments de mòduls solars.

De moment és una tecnologia que està en fase de desenvolupament i hi ha cap dels models de la marca alemanya que ella compti amb ella ni s'espera que ho faci en un futur molt proper. Entre altres coses perquè desenvolupar aquesta tecnologia implicaria un preu massa alt per a fins i tot una marca com és BMW. Això sí, tot sembla indicar que en un futur la marca no dubtarà a fer ús d'ella.