BMW ha decidit trencar amb la tradició. El nou X1, previst per a 2027, no serà una evolució lleugera, sinó un model completament reinventat. La marca alemanya abandona la idea d'un simple retoc estètic i s'endinsa en l'era dels Neue Klasse, un llenguatge que combina disseny radical amb una revolució tecnològica. Amb això, el SUV compacte més venut de la firma es converteix en l'aparador del que vindrà en la pròxima dècada.

Les imatges filtrades a internet deixen pocs dubtes: el nou X1 tindrà un aire molt més modern. Els prototips mostren un frontal amb graella reduïda, fars més estrets i uns volums marcats a les aletes. Els tiradors ocults a les portes i els passos de roda angulosos reforcen la idea d'un cotxe més aerodinàmic i futurista. És un disseny que s'inspira en el iX3, però portat al terreny d'un SUV compacte.

BMW X1
BMW X1

BMW ultima els detalls del nou X1

El moviment és estratègic. BMW no podia permetre's que el seu model d'accés al món SUV quedés desfasat davant rivals com Audi Q3, Mercedes GLA o Volvo XC40. La decisió de fer el salt a l'univers Neue Klasse assegura una imatge més coherent amb el que la marca està presentant en gammes superiors. L'X1 es converteix així en el laboratori rodador d'aquesta nova filosofia.

Encara que el vist a les fotos és encara provisional, la silueta deixa intuir la direcció final. El perfil vidrat manté la corba ascendent cap al pilar posterior, un tret característic del model. En canvi, tant el frontal com la part posterior canvien de manera dràstica. Ara per ara es munten pilots temporals, la qual cosa indica que el disseny definitiu encara està en fase de validació i que probablement es destapi durant les proves d'hivern.

BMW X1
BMW X1

Debutarà el 2027

L'oferta mecànica també patirà un gir. BMW mantindrà els clàssics motors de gasolina i dièsel, però el focus estarà en l'electrificació. Els híbrids endollables disposaran de bateries més capaces, amb autonomies que superaran els 100 km sense necessitat de gasolina. Per sobre d'ells, l'iX1 100% elèctric serà la joia de la corona, reforçant l'estratègia de mobilitat zero emissions del grup.

L'interior serà un altre dels grans protagonistes. Allà debutarà el sistema panoràmic iDrive X, que combina una interfície contínua amb funcions avançades de projecció. No es tracta només de més pantalles: BMW vol crear una experiència digital envoltant, on la informació flueixi de forma intuïtiva per a conductor i passatgers. El resultat serà un habitacle molt més proper al concepte d'un cotxe intel·ligent que al d'un SUV tradicional.