No han estat precisament pocs els que s'han quedat amb la boca oberta en veure la principal novetat de BMW en el Consumer Electronics Show (CES) de Las Vegas. I és que la marca alemanya ha presentat en aquest important esdeveniment en el qual la tecnologia és la principal protagonista al seu i Vision Dee, un sedan mitjà amb un disseny futurista i minimalista. Un prototip que, tal com han apuntat des de la marca, serveix de vista prèvia per als vehicles elèctrics que arribarà a partir de 2025.

Evidentment tant el disseny exterior com a interior d'aquest model han estat altres aspectes que més han cridat l'atenció, però centrant-nos ja més en la tecnologia que incorpora, es pot destacar-ne una lament que en BMW consideren que pot marcar el futur de molts dels seus models d'aquí a uns anys.

 

I és que la idea de la marca passa per, com bé veiem en aquest prototip, reemplaçar les pantalles convencionals que podem trobar en la gran majoria de models prèmium avui dia per aquests enormes head-up display (HUD).

El CEO de BMW apunta la seva idea de futur quant a les pantalles als tabliers

No ha estat cap altre que el CEO de BMW, Oliver Zipse, el que ha apuntat que "les distraccions són la principal font d'accidents, no la velocitat. És un error que el conductor hagi de mirar cap a baix per manipular els controls del cotxe", amb referència a aquestes enormes pantalles.

És més, ha anat un pas més enllà apuntant que, segons el seu punt de vista, està més que convençut que aquestes enormes pantalles "en deu anys desapareixeran". La seva solució en aquest cas és apostar per una tecnologia de visualització frontal que converteix el parabrisa en un enorme head-up display, una tecnologia que inclou tot l'ample de la superfície vidrada i que és evident que seria millor en termes de seguretat al volant.

 

"És un salt en termes de disseny, tecnologia i sostenibilitat. Amb la nostra tecnologia, totes les persones que siguin al cotxe poden veure la mateixa informació: fins i tot els que viatgen en la part posterior", ha apuntat.

El millor en aquest cas és que, si bé pot semblar una tecnologia encara molt futurista, en BMW apunten que els seus elèctrics que arribin a partir de 2025, el que utilitzin la nova plataforma Neue Klasse, ja la incorporaran.

És evident que, almenys en aquest sentit, BMW no vol seguir els passos de marques com a Tesla o Mercedes, que han fet de les seves grans pantalles un dels seus millors arguments de venda.