És d'obres conegut que les marques alemanyes sempre han estat les que han omplert en el segment de les berlines prèmium, amb models com l'Audi A6, el BMW Sèrie 5 o el Mercedes Classe E. Si bé és cert que aquests tres models següent veient un germà més gran per sobre que el supera quant a mida i luxe, els A6, Sèrie 5 i Classe E són berlines molt Top i que continua tenint la seva petita quota de mercat a Europa.

Es pot tenir en compte que són molts els conductors que fa ja anys que han decidit abandonar aquest segment i decantar-se pels subtemes un tipus de model que ha guanyat molt pes en els últims temps però que, com bé saben els que continuen apostant per models com els compactes o les berlines, són models molt més pesats i matussers, per la qual cosa la dinàmica de conducció no és la mateixa.

 

Això sí, es pot també destacar que hi ha vida més enllà de les tres marques prèmium alemanyes. Per molt que els tres fabricants germànics continuïn repartint es la immensa majoria d'aquest petit pastís a Europa, hi ha altres fabricants que continuen apostant també per les berlines de luxe, i un d'ells és una marca europea que té molt pes al seu mercat natal, el de França.

El DS9, una berlina que no té res a envejar a l'alemanyes

No és cap altra que DS, la marca prèmium de Citroën que té en el seu DS9 una de les millors berlines europees actuals al mercat. I més si parlem de l'edició Espirit of Voyage, una versió pensada per fer dels llargs viatges una experiència molt agradable i còmoda per a tots i cadascun dels seus passatgers així com per al conductor.

Compte amb dos tipus de mecàniques diferents, encara que els dos casos es tracta de mecàniques híbrides endolla parlis, pel que es tracta d'un model amb qui se'n pot anar en manera elèctrica durant almenys 60 km i després utilitzar el motor de combustió per a llargs recorreguts en carreteres i autopistes.

 

Tan sols fa falta veure les imatges d'aquest model per adonar-se que el luxe i la qualitat estan més que presentis al seu interior, sent un model que no té res a envejar a les berlines alemanyes en aquest sentit. A més, compta amb l'últim en tecnologia del grup Stellantis.

Quant al preu, si bé és cert que la versió amb el motor menys potent, en aquest cas de 250 cavalls, freguen els 70.000 €, es pot tenir en compte que és un preu sense cap tipus de promoció i que, a més, som davant d'una berlina de gairebé 5 m de caràcter prèmium que frega el luxe, per la qual cosa no és un preu alt per al segment en el qual competeix.