Els que sempre han tingut a Alfa Romeo com una de les seves marques de confiança saben molt bé que el fabricant italià s'ha caracteritzat per posar al mercat models en qui l'esportivitat i l'elegància sempre han anat de la mà.

Un fabricant que, això sí, no passa ara precisament pel seu millor moment. És més, no van ser pocs els que, fa ja uns anys, van donar per fet que Alfa Romeo acabaria desapareixent veient les seves xifres de vendes. Tanmateix, l'entrada en joc del gegant automobilístics Stellantis li ha donat una nova oportunitat a aquesta marca.

 

Com no podia ser de cap altra forma, el que busquen ara en Alfa Romeo és augmentar la seva quota de mercat, per això han apostat perquè el primer model d'aquesta nova etapa sigui un SUV de mida compacta, el Tonale, i que els seus pròxims models segueixin també aquesta línia, apostant també per l'electrificació.

Tanmateix, cap tenir en compte que actualment dins del catàleg d'aquest fabricant apareix també una berlina esportiva, un dels principals rivals de models tan assentats i tan elogiats en la indústria com és el cas del BMW M3.

L'Alfa Romeo Giulia en la seva versió més esportiva és una berlina molt atractiva

No és cap altre que el Giulia, una berlina que va aparèixer al mercat fa ja set anys, que s'ha anat actualitzant amb el pas del temps i que ara acaba de rebre també una nova actualització en la seva versió més esportiva, l'anomenada Quadrifoglio.

Sent com és una berlina esportiva amb un motor de més de 500 cavalls de potència, evidentment no és un model dirigit al públic generalista, sinó més aviat aquells amants de la conducció esportiva i que continuen tenint les berlines esportives la seva carrosseria més preuada.

 

Però el millor en aquest cas és que, més enllà que aquest model continua mantenint un disseny molt atractiu i molt elegant malgrat que té ja uns anys, aquest Alfa Romeo pot presumir de ser la berlina esportiva amb un motor de més de 500 cavalls de potència més barata del mercat.

Això sí, que sigui la més barata no vol dir que tingui un preu precisament accessible. I és que aquesta versió supera els 100.000 €, el que la situa gairebé fora del mercat i dirigida a un públic molt particular. Un model que no va ajudar precisament a augmentar la quota de mercat de la marca italiana, però que continuen reflectint aquesta idea d'Alfa Romeo de continuar sent una marca amb models esportius molt interessants.