Tesla pot presumir de ser actualment una de les marques amb millor xifra de vendes a nivell mundial. Si bé és cert que sent com és un fabricant que tan sols posa a la venda models elèctrics, la seva quota de mercat no és precisament la mateixa que la que té Toyota, la marca més el dia del món, però també ho és que cada vegada són més els que veuen en el fabricant americà una opció molt atractiva.

Entre altres coses perquè, per molt que els seus models no siguin precisament barats i se situa a diversos esglaons per sobre d'alguns elèctrics generalistes, Tesla pot presumir de tenir una tecnologia que en molts casos sí que és bastant superior a la de bona part dels seus rivals directes, convertint els seus models en autèntiques referències referent a tecnologia en els cotxes elèctrics.

 

I precisament, sent conscients que la degradació de les bateries és un dels principals arguments en contra de molts conductors a l'hora de negar-se a fer el pas i comprar-se un cotxe amb un motor elèctric, ha estat Tesla la que ha desmuntat un dels mites de la indústria, almenys amb les seves dades.

Les bateries de Tesla no són un problema quant a la seva degradació

I és que no són gaires els que consideren, entre altres coses perquè són diversos fabricants els que asseguren que els seus bateries tindran com a mínim el 70 % de la seva capacitat durant els primers vuit anys o durant els primers 160.000 km, que això pot acabar sent un problema.

Tanmateix, en un dels informes recentment publicats per tesla, la marca ha assegurat que les seves bateries, almenys tenint en compte les dades que han recopilat de models com el Model S i el Model X, arriben a les 200.000 milles (322.000 quilòmetres) amb una degradació del 12%.

 

Tenint en compte que, com apunten en Tesla, l'habitual és que al mercat americà els conductors canvien de cotxe abans fins i tot arribar a aquesta xifra, sent menys fins i tot a Europa, la degradació de les bateries d'aquests models no serà en cap cas un problema seriós per als conductors, la qual cosa desmunta un dels mites en contra dels elèctrics.

Això sí, es pot tenir en compte que no totes les bateries tenen el mateix nivell de qualitat que les que tenen els models de Tesla, per la qual cosa aquestes dades tan sols poden ser significatives dels seus models, no dels elèctrics en general.