És de sobres conegut que és un dels principals focus d'atenció en els últims anys per part d'aquells fabricants que estan centrant els seus esforços en ampliar la gamma dels seus elèctrics és el de millorar l'autonomia i, també, evitar la degradació de les bateries.

A diferència del que passa amb els motors de combustió, on el motor no deixa de ser la peça més important del cotxe, en els elèctrics la bateria juga un paper fonamental, entre altres coses perquè és l'encarregada que la vida útil del model sigui més gran o menor.

En aquest sentit, són molts els estudis que s'estan portant acabo per intentar augmentar les autonomies dels cotxes elèctrics i, per tant, la capacitat de les bateries així com, sobretot, disminuir la degradació d'aquestes i per tant augmentar la vida útil dels models.

El Seres 5 i arriba a Europa amb la primera matèria en estat semisòlid

El curiós en aquest sentit és que, a diferència de la qual cosa ha estat habitual en els últims anys, no ha estat un fabricant ni americà, ni japonès, ni europeu el que ha posat a la venda a Europa un model que compta amb una tecnologia que pot marcar un abans i un després en la vida dels elèctrics al vell continent.

 

És que no és altre que el Seres 5, el primer model d'aquesta marca que pertany al gegant automobilístic xinès Sokon, el que s'ha posat a la venda a Europa amb un paquet de bateries semisòlid, és a dir, les primeres bateries d'aquestes característiques que es posen a la venda a Europa.

Si bé és cert que aquest model compta amb una bateria que li permet tenir una autonomia que ronda els 500 km, una xifra ja molt normal en models prèmium com és el seu cas, el realment important en aquest cas és que la marca afirma que aquesta bateria pot arribar a tenir una durada d'uns 100.000 km sense cap tipus de degradació, una cosa que evidentment augmenta el valor del cotxe.

Cridat a rivalitzar amb el Tesla Model Y per dimensions i per tipus de carrosseria, aquest model encara no té preus fixos en la immensa majoria dels mercats a Europa, encara que no surt llavors el fabricant asseguren que el seu preu de partida es podria acostar als 60.000 €.

Evidentment falta esperar uns anys per veure si aquesta aposta de la marca acaba tenint-ne una de futura i, sobretot, si aquesta promesa d'una nul·la degradació durant els primers 100.000 km s'acaba complint o no.