Dins del grup Volkswagen són molt conscients que, per molt que avui dia els models elèctrics tinguin una quota de mercat molt inferior a què continuen tenint els models amb motors de combustió tradicional i fins i tot els híbrids, a mesura que vagi avançant el temps el pes dels elèctrics continua augmentant a les carreteres europees.

Entre altres coses perquè, tret que canviïn molt els plans, a partir de 2035 no es podran vendre a Europa models que no comptin amb motors 100 × 100 d'elèctrics, per això totes i cada una de les marques ja estan tractant diferents plans per poder adaptar-se a aquestes noves comparatives.

 

En el cas del grup Volkswagen, bona part dels seus plans passen pel nostre país, entre altres coses perquè alguns dels seus models elèctrics es fabricaran en territori espanyol, tenint la futura planta de Sagunto, a València, on es fabricaran bateries, una de les seves millors armes en aquest sentit.

Les bateries seran clau en el futur èxit o no dels elèctrics de Volkswagen

I és que no és que sigui precisament cap secret que bona part del cost de fabricació d'un motor elèctric passes pel preu de les seves bateries, per això moltes marques estan buscant la manera d'abaratir el preu de fabricació d'aquests models per a, al seu torn, poder posar-los al mercat a un preu més baix.

En el cas de Volkswagen la idea és posar al mercat d'aquí a uns anys models que ronden els 25.000 € i que tinguin bones xifres d'autonomia, una cosa que avui dia no passa. Per a això, el pla no és altre que el de fabricar dos tipus de bateries en la planta de València, bateries amb cel·les LFP (liti-ferrofosfato) i bateries amb NCM (niquel-cobalt-manganès), veient aquestes segones opcions més barates a l'hora de fabricar-les i a més, que acaben tenint una menor degradació, el que els convertirà segurament en les bateries més utilitzades en un futur no molt llunyà.

Veurem fins a quin punt els plans de Volkswagen s'acaben complint o no tenint en compte que, com bé saben la marca alemanya, totes i cada una de les marques estan treballant també en diferents solucions, pel que no serà gens fàcil que és el procés de transició acabi derivant en preus realment baixos com els que volen fixar alguns fabricants.