Renault no és que sigui una marca precisament nova al nostre mercat, sinó un dels fabricants amb més història a Espanya. Un fabricant que ha basat el seu èxit principalment en l'excel·lent relació qualitat/preu dels seus models.
Com no podia ser de cap altra manera veient que és la tendència generalitzada del mercat, els francesos han basat bona part de la seva gamma comercial en els últims anys en els SUV, un tipus de carrosseria que guanya cada vegada més adeptes tant a Espanya com a Europa.
Si bé és cert que moltes de les marques amb molt pes al nostre mercat tenen aquest tipus de models les seves millors armes, el Renault poden presumir de tenir-ne un que es destaca per sobre de la resta: el Renault Arkana. Un model que té precisament en el seu disseny la seva millor arma al mercat.
I és que aquest Arkana pot presumir de ser el primer SUV amb carrosseria cupè que triomfa al nostre país. Els francesos van veure que aquest tipus de carrosseries estaven triomfant a les marques prèmium i van optar per llançar un model amb aquest disseny amb una excel·lent relació qualitat preu.
El Volkswagen Taigo és un dels rivals més importants del Renault Arkana
Això sí, la marca francesa va apostar també per dotar el seu Arkana una gamma de motors en els quals l'etiqueta ECO de la DGT és sempre protagonista. I és que, com bé saps els que tenen al cap anar cap a un d'ells, aquest model pot presumir de tenir motors tant amb sistemes de micro hibridació com amb motors híbrids purs.
El preu de partida de la versió més bàsica d'aquest model es queda just per sota dels 29.000 €, un preu més que raonable tenint en compte la seva mida, motor i equipament de sèrie.
El problema per a la Renault és que ja són diverses les marques que estan apostant també per aquest tipus de carrosseries. Una d'elles és Volkswagen, que no és precisament una marca amb poc pes al nostre mercat. Els alemanys han llançat recentment el Taigo, el seu primer el seu cupè de la història, amb un preu de partida de 25.500 euros i un model que poc a poc va guanyant quota de mercat a Espanya.
Si bé és cert que l'arcà segueix per davant del tipus quant a vendes, el fet que el model de Volkswagen sigui més barat que el Renault juga a favor de l'alemany. Això sí, a diferència de l'Arkana, el Taigo no pot presumir de tenir motors que li permetin lluir l'etiqueta ECO de la DGT.
Tenint en compte l'èxit de Volkswagen a Espanya en els últims anys, no seria estrany que el seu últim SUV es convertís en un dels seus models més venuts. En Renault ho saben, i encara que no sigui un dels seus rivals directes, aquest Taigo sí que ja li està robant vendes a un Arkana que, això sí, pot presumir de tenir una millor relació qualitat/preu.