Si hi ha un model que ha donat moltes alegries a Nissan en els últims anys a Espanya i a Europa, aquest no pot ser cap altre que el Nissan Qashqai. I és que aquest SUV pot presumir de ser el model més venut de la marca japonesa en els últims temps en un mercat tan competit com és l'europeu.
El problema ara per a Nissan és que, a diferència del que va passar fa ja alguns anys, quan aquest model podia presumir de ser dels pocs en el seu segment, la resta de marques generalistes s'han posat les piles i han llançat al mercat models molt atractius en tots els sentits.
En aquest sentit, no és estrany que les vendes de la tercera generació del Qashqai siguin menors respecte a les de les anteriors generacions. Amb cada vegada més competència, aquest model ha també de bregar amb l'auge a Espanya i a Europa d'un segment que poc a poc els va robant vendes tant a ell com a la resta de SUV de mida mitjana.
I aquest no és cap altre que el dels SUV de mida compacta, models que siguin cada vegada més referència entre qui busquen un model per al dia a dia amb aquesta estètica que s'està imposant al vell continent.
El Nissan Juke va retallant terreny al Qashqai quant a vendes
Nissan fa ja alguns anys que va apostar per tenir presència en aquest segment, amb un Juke que, això sí, sempre ha viscut a l'ombra del seu germà gran. Això sí, es pot tenir en compte que, l'actual generació del SUV compactes està cada vegada més a prop de l'actual generació del Qashqai quant a matriculacions a Espanya.
Mentre que el SUV de mida mitjana ocupa la posició número 30 d'Espanya, el compacte ocupa la 42, amb tot just 700 vendes de distància entre els dos models. És més que evident que el SUV de mida mitjana és un model més complet en tots els sentits, però també ho és que la moda dels subcompactes està ajudant a créixer, i molt, el Juke.
Entre altres coses perquè és un model que pot presumir de tenir un preu més baix que el del Qashqai. Com bé podem veure en quecochemecompro.es, el top vendes de Nissan, el Qashqai, parts dels més de 26.000 €. En el cas del seu germà petit, el preu de partida és de més de 22.000 €.
Es pot tenir en compte que, sobretot si el pressupost no és el principal argument de compra, el Qashqai és una opció molt millor en tots els sentits, entre altres coses perquè, a diferència del seu germà petit, compta amb un sistema de micro hibridació de sèrie en tots i cada un dels seus motors.
Això sí, per als que busquin un SUV de mida compacta amb una excel·lent relació qualitat preu i no volen arribar al preu del Nissan Qashqai, el Juke és una opció més que encertada. I allà hi ha les vendes per demostrar-ho.