Els SUV del segment B, és a dir, els SUV de mida urbana que comparteixen dimensions amb la immensa majoria d'utilitaris al nostre país, s'han convertit en una de les categories més reeixides a les carreteres espanyoles. Models com el Seat Arona, el Peugeot 2008, el Renault Captur o el Ford Puma són dels més venuts dins de la seva categoria.

Això sí, es pot destacar que, a diferència del que passa amb altres segments, en el segment dels B-SUV tampoc no és que abundin molt els models que comptin amb una opció 100 × 100 elèctrica. És per això que Ford, una de les marques més assentades a nivell mundial i especialment a Europa, vol fer del seu Puma elèctric una de les opcions més interessants en aquest sentit.

 

Si bé és cert que actualment podem trobar opcions com el Peugeot 2008 elèctric o l'Opel Mokka elèctric, així també com la versió elèctrica del MG ZS, encara que molts situen aquest model un esglaó per sota quant a qualitat, el veritable objectiu que té la marca americana amb el Puma elèctric és convertir-lo en el model generalista més barat de la seva categoria.

Ford vol situar el Puma per sota dels seus rivals quant a preu

Evidentment des de la marca encara no han donat a conèixer en detall els preus que tindrà aquesta versió 100 × 100 elèctrica, però des de l'entorn del fabricant ja apuntat que la idea és que el preu de partida sense comptar amb cap tipus d'ajuda ni descompte rondi els 36.000 €, és a dir, se situï, al marge del MG ZS, com el model més barat de la seva categoria amb aquest tipus de motor.

 

Si tenim en compte aquest preu de partida, comptant amb els ajuts del govern així com amb les més que probable exclamacions de la marca, aquest model podria acabar tenint un preu que rondarà els 30.000 €, és a dir, un preu que el deixés en una situació molt favorable tenint en compte que es tracta d'un model 100 × 100 elèctric, que evidentment solen ser més cars que els de combustió.

Falta saber ara fins a quin punt, sobretot tenint en compte que són diverses les marques que arriben des d'Àsia que estan apostant per models elèctrics low-cost, Ford, Peugeot i la resta de fabricants tindran o no la força suficient per frenar les vendes dels low-cost.