Com bé saben a Cupra, una de les marques que més ha crescut en els últims anys a les carreteres europees, el segment dels compactes elèctrics es convertirà en un dels segments clau en els pròxims temps. De fet, són algunes les marques, entre elles precisament Volkswagen, les que estan centrant bona part dels seus esforços en aquest segment.

En el cas de la marca esportiva espanyola, no és cap altre que el seu Born, un model que comparteix tecnologia i plataforma amb el Volkswagen ID.3 però que pot presumir de tenir una imatge molt més dinàmica i agressiva, el que, per molt que no es tenint segurament rendiment comercial que esperaven a la marca, es presenta com una opció molt interessant.

 

Això sí, segurament en cobreixi i en Volkswagen estaran molt atents a l'arribada d'un model que, per relació qualitat preu, és molt probable que acabi robant-los vendes tant al Born com al ID.3. Entre altres coses perquè es tracta d'un compacte prèmium que arribarà des de la Xina amb l'últim en tecnologia i amb un preu atractiu.

El Zeekr X, la nova aposta prèmium de Geely

No és altre que el Zeekr X, un compacte elèctric de la marca prèmium del grup Geely, un dels grans gegants de la indústria xinesa amb marques com Volvo o Lynk & Co, i que, tal com podem veure en les imatges, no és que pugui presumir precisament de ser un model low-cost.

Serà dins d'una setmanes quan aquest model es presenti oficialment al Saló de l'Automòbil de Xangai, un dels salons més esperats de l'any, però evidentment ja es coneix molts detalls d'aquest model, entre altres coses el seu disseny, tant exterior com a interior.

 

És cert que primer es posi a la venda al mercat xinès, compte amb el fabricant que la idea és que aquest model arriba també a les carreteres europees el 2024, i ho faci amb un preu que, si bé és cert que no serà baix, el deixés segurament al mateix nivell que bona part dels contactes elèctrics generalistes, per la qual cosa es convertirà en una opció molt interessant.

 

Conversions amb tracció simple conversions amb tracció a les quatre rodes gràcies a comptar amb dos motors i autonomies que superen els 450 km, no seria estrany que aquest model es convertís en una de les principals opcions per a aquells que busquen fer el pas a la mobilitat elèctrica i fer-ho de la mà d'un model amb un punt més prèmium que les opcions del grup Volkswagen.