Un dels grans arguments pels quals des de diferents institucions està intentant, i en molts casos aconseguint, implantar els motors elèctrics per davant dels motors de combustió o tèrmics, és perquè els motors elèctrics acaben tenint una empremta mediambiental molt menor.

Si bé és cert que són molts els que asseguren que el procés de fabricació i els residus generats a l'hora de fabricar motors elèctrics no és que siguin precisament menors als d'un motor de combustió, també ho és que, una vegada en marxa, els motors elèctrics sí que són molt menys contaminants dels de combustió.

És per això que una de les indústries que més està treballant en aquest sentit és la de la indústria d'automòbil, una de les principals responsables de l'alt nivell de contaminació mediambiental a nivell mundial en els últims anys. Això sí, no és l'única.

La possibilitat que arribin els avions elèctrics estan cada vegada més a prop

I és que els avions són també un dels principals responsables d'alguns dels problemes mediambientals que s'estan produint en els últims anys. No és que sigui precisament cap secret que, tenint en compte l'enorme quantitat de vols diaris que es produeixen a nivell mundial, el nivell de contaminació provocat pels avions no és precisament menor.

És per això que són diverses les investigacions que s'estan portant acabo per a, com ha passat amb els cotxes i com està passant també al sector del transport marítim, acabar posant a sobre de la taula la idea de transformar els avions actuals en avions que puguin funcionar amb motors elèctrics o híbrids, una cosa que evidentment reduiria la seva empremta mediambiental.

Un dels estudis més interessants en aquest sentit és el que s'està portant acabo en el MIT, on han estat capaços de construir un motor d'1 MW que pot servir per a futures proves i per desenvolupar diferents tipus de mecàniques que acabin derivant en la possibilitat real d'avions elèctrics.

De moment des de la directiva de l'organització asseguren que el desenvolupament d'aquest motor és un gran pas endavant, però que fins i tot queda molta feina perquè, com ha ocorregut amb els cotxes, sinó una realitat a curt mig termini. Això sí, aquest inici una bona notícia.