No és que sigui precisament cap secret que és el nostre país el mercat dels cotxes de segona mà mou molt més volum de vendes que el mercat de cotxes nous. És més, en el primer trimestre aquest 2024 s'ha repetit la mateixa situació que es va donar durant tot el passat 2023, que no és cap altra que el fet que la quota de vendes de cotxes de segona mà dobla la dels cotxes nous.

Un bon exemple en aquest sentit de les diferències entre aquests dos mercats és que, si bé és cert que el Volkswagen Golf nou s'ha quedat de moment per sota de les 2000 matriculacions en el que portem de 2024, al mercat de segona mà és el model més venut amb més de 15.000 matriculacions.

 

Una altra diferència important entre aquests dos mercats és que el Renault Megane, un model que s'ha transformat ara en un Crossover 100 × 100 elèctric, ja no està la venda al nostre país en el seu format antic, el de compacte. Tanmateix, sí que passa per ser un dels models més venuts al mercat de segona mà, sent de fet el quart cotxe utilitzat amb més quota de mercat al nostre país en el que portem d'any.

Alguns dels problemes habituals del Renault Megane 'antic'

Que sigui un dels cotxes més venuts al mercat de segona mà no fa una altra cosa que convertir-lo en una de les opcions més fiables a les nostres carreteres, i un model pel qual molts conductors estan disposats a pagar malgrat que tingui ja molts quilòmetres a sobre.

Però que sigui un cotxe fiable no vol dir que sigui un cotxe perfecte i que no tingui errors. És més, com bé saben alguns dels propietaris d'aquest model, el Megane sol tenir alguns errors en diferents parts que, això sí, a excepció d'alguns molt en concret, no suposen un greu problema econòmic.

 

Alguns errors comuns passen per problemes de motor, sobre tot el que es refereix als injectors, errors també en la part mecànica que acaben derivant que el motor es revoluciona massa quan és fred així com un desgast major en les seves suspensions respecte a altres models.

Tanmateix, una dels errors més greus que té aquest model, encara que no el té precisament de forma habitual, és la relacionada amb la part electrònica, un error que acaba derivant que no es pot encendre el cotxe i, per tant, en un problema seriós.