La quota de mercat dels cotxes elèctrics varia de forma notable depenent del mercat al vell continent. Així, mentre en mercats com l'espanyol, l'italià o el portuguès la quota dels elèctrics continua sent molt baixa i hi és molt per sota de la que tenen els cotxes amb motor de combustió, en altres mercats com els del nord d'Europa, especialment mercats com el de Noruega, Suècia o Finlàndia, la quota dels elèctrics és molt superior.

És més, crida especialment l'atenció que és el que portem d'any més del 80 % de cotxes que s'han venut a Noruega són cotxes 100 × 100 d'elèctrics. En aquest mercat actualment el 20 % dels cotxes que circulen per les seves carreteres són elèctrics, un tant per cent molt superior al que es pot veure a molts altres mercats de les carreteres europees.

En aquest sentit, són especialment rellevants algunes de les dades que ha aportat un estudi que ha realitzat el club d'automòbil de Noruega, el NAF, entre altres coses perquè dona detalls sobre alguns aspectes com la fiabilitat dels cotxes elèctrics, un dels teòrics millors arguments d'aquest tipus de cotxes.

Els elèctrics a Noruega té més punxades que els cotxes de combustió

Un dels aspectes més curiosos que revela aquest estudi és què els cotxes elèctrics tendeixen a tenir més avaries en forma de punxada que els cotxes de combustió. Si bé és cert que no s'ha donat cap tipus d'explicació a això, les dades són a sobre de la taula, i corroboren que, entre les vegades en què un cotxe ha hagut de necessitar ajuda a la carretera per una punxada, han estat més les vegades que ho han fet cotxes elèctrics que cotxes de combustió.

Com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que també ha augmentat el nombre d'elèctrics al parc mòbil noruec, també ho ha fet en un 30 % el nombre de vegades que aquests models davant d'estimat assistència a la carretera, en moltes ocasions també per problemes de descàrrega de la seva bateria ja que no han pogut arribar al punt de recàrrega.

Això sí, en general, com apunten en aquest organisme, "les raons per les quals els conductors de cotxes elèctrics necessiten ajuda a la carretera són en gran manera les mateixes que les dels conductors de gasolina i dièsel", pel que a nivell de fiabilitat vesteixi des d'aquest punt de vista un elèctric no està per davant d'un model de combustió.