Va ser fa ja uns anys quan les autocaravanes i els models reconvertits a camper o camperitzats es van començar a tenir molt èxit tant a Espanya com a Europa. Gràcies a comptar amb aquest tipus de models molts veure en ells una manera diferent de viatjar, entre altres coses perquè fins i tot es pot adormir en ells, per la qual cosa, per molt que la inversió inicial sigui molt més gran que la d'un cotxe, acaba sent una espècie de casa amb rodes, per la qual cosa si se li dona un ús intensiu d'inversió evidentment acaba sent rendible.
No és casualitat llavors que hagin aparegut en els últims temps molts especialistes que es dediquin precisament a la modificació de caravanes o de cotxes familiars per convertir-los en models tipus camper amb preus més que assequibles. Això sí, ha estat un especialista alemany el que ha decidit no anar precisament dirigit al públic que busca una camper low-cost, sinó precisament al contrari, als que busquen un autocaravana per als més VIP.
L'autocaravana més VIP arriba des d'Alemanya
Ha estat l'empresa Concorde la que ha creat l'autocaravana Liner 1090 GIO, una enrome caravana de ni més ni menys que més d'11 metres de llarg i 2,5 metres d'ample que té espai fins i tot per a un petit pàrquing en la seva part posterior per a cotxes que, això sí, no mesurin més de 4,3 metres de llarg i 1,36 metres d'alt, és a dir, és un garatge per a petits esportius molt baixos com el Mazda MX-5.
Més enllà de comptar amb el detall del pàrquing, que evidencia i al caràcter VIP d'aquest model, només fa falta veure les imatges de l'espai interior adonar-se que es tracta d'una espècie de loft de dimensions reduïdes però és que fins a cinc o sis persones poden conviure tranquil·lament.
La seva mecànica és Mercedes, en el seu cas un dièsel de sis cilindres en línia i de 7.7 litres amb una potència màxima de 299 CV i un parell motor màxim de 1.200 Nm, una mecànica molt top però necessària per poder desplaçar aquest autocaravana amb un pes de ni més ni menys que 12 tones.
El preu d'aquesta casa VIP amb rodes és de ni més ni menys que 542.000 euros en la seva versió més senzilla, un preu que evidentment el converteix en un producte de luxe destinat a molt pocs.