El preu dels carburants sembla que ens ha donat una treva les últimes setmanes després de mesos de pujades constants; tot i això, el litre de gasolina i de gasoil segueixen a nivells que, fa uns anys, ens haurien semblat propis d'una sèrie de ciència-ficció apocalíptica. Un disbarat tan gran fa que molts dirigeixin la vista cap als cotxes elèctrics i comencin a veure'ls com una solució real. Tanmateix, convé tenir en compte que aquests cotxes, encara que no demanen gasolina o gasoil, també consumeixen. I com tots no consumeixen el mateix, detallarem quins són els que, a més de ser bonics i moderns, poden disparar la factura de la llum. El que més consumeix és alemany i es diu Audi.

És molt barata l'electricitat a Ingolstad?
Doncs això no ho sabem, però els Audi e-tron estan força ben posicionats en aquesta llista de cotxes que s'empassen kWh com si res. L'Audi e-tron S és, per dret propi, el campió d'aquesta particular classificació: gasta ell solet fins a 37,6 kWh cada 100 quilòmetres. Un consum tan gran suposa que gastarem uns 9 euros cada 100 km si tenim en compte que el preu del kWh està avui a 0,25 euros.
Si ho comparem amb el consum mitjà habitual (7 litres) d'un cotxe estàndard amb motor tèrmic de gasolina i pensem que cada litre de carburant costa 2 euros, resulta que estalviarem 5 euros cada 100 km si escollim un Audi e-tron S per moure'ns. Està bé, però convé recordar que aquest model costa 92.000 euros i un MG ZS de gasolina, que consumeix 7 litres cada 100 km, costa 12.950. S'han de fer quilòmetres per amortitzar l'Audi, la veritat.
I els següents?
La llista d'elèctrics poc eficients inclou il·lustres alemanys com el Volkswagen ID.Buzz Pro (23,3 kWh cada 100 km); nous i intrèpids japonesos com el Nissan Ariya (22,6 kWh cada 100 km) i elegants anglesos com el Jaguar I-Pace EV400, que es menja 22,3 kWh per cobrir 100 km.
En aquest llistat de cotxes que són com aquests nens que es deixen tots els llums de casa encesos i juguen a la PlayStation a la nit, hi ha també suecs molt segurs com el Volvo C40, que es menja 22,1 kWh cada vegada que li demanes que circuli 100 km; esportius alemanys com el Porsche Taycan (21,7 kWh/100 km); teutons de molt pes com el BMW iX M60, que assoleix les 3 tones i necessita també 21,7 kWh per cobrir 100.000 metres, i senyors de Stuttgart com el Mercedes EQC 400 4Matic, que es conforma amb 21,6 kWh per cobrir la mateixa distància.
Els alemanys, ja es veu, són majoria en la llista. Potser té a veure amb la decisió intel·ligent que han pres en aquell país de continuar produint electricitat amb el sempre útil i proper carbó, però mai no se sap: a Alemanya, sempre, tot es fa en gran. Bé, a Alemanya i, també, als Estats Units, perquè el següent de la llista és el Ford Mustang Mach-E GT, un altre que gasta el que li sembla perquè qui paga sempre és el mateix: tu. Aquest amic americà ens demana, exactament, 21,4 kWh cada 100 quilòmetres. L'últim classificat és coreà, es diu Genesis GV70 Electrified Sport i consumeix 21,1 kWh.