Audi, BMW i Mercedes poden presumir de ser les tres marques prèmium més venudes a Espanya. Tres fabricants alemanys que porten dècades regnant entre els quals busquen models superiors a la mitja en tots el sentits i per als quals no tenen un pressupost precisament ajustat.
Això sí, es pot destacar que al nostre país alguns dels models més venuts d'aquestes tres marques (marques que ocupen les posicions 10,11 i 12 en el rànquing general) són models amb preus 'assequibles' dins del seu catàleg.
En el cas d'Audi, el model més venut és, com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que es tracta de la carrosseria de moda a Espanya i a Europa, l'Audi Q3, un SUV de mida compacta que rivalitza contra el BMW X1, recentment renovat, i el Mercedes GLA, més car que l'Audi.
L'Audi Q3 arrasa a Espanya per la seva bona relació qualitat preu
Evidentment no es tracta d'un model que pugui ser catalogat com una ganga, però hi ha versions molt interessants per relació qualitat/preu per a aquells que busquin un cotxe molt ben dotat en tots els sentits.
Una d'elles és la que arriba amb l'acabat d'accés i el motor dièsel de 150 cavalls de potència associat al seu torn a una transmissió automàtica, una mecànica perfecta per afrontar molts quilòmetres en autovies i autopistes a altes velocitats encara que, això sí, amb un consum urbà (com tots els dièsel) un tant elevat. El preu amb descomptes d'aquesta versió parteix donis menys de 43.000 euros, pel que es posiciona com una de les opcions més barates entre aquests tres models a igualtat de mecàniques i equipament.
No és casualitat llavors que, sense ser tan modern com el nou X1 i sense tenir el glamur que té el Mercedes GLA, més car a més, aquest Q3 domini en el seu segment i pugui presumir de ser, amb més de 8.000 vendes en el que portem d'any, l'Audi més venut al nostre país i el model que ocupa la posició 29 a les nostres carreteres.
Per molt que no sigui el model amb més marge de benefici per a la marca dels quatre cèrcols, a Audi saben molt bé que el seu Q3 és la seva millor arma a Espanya, un mercat en el que els prèmium, això sí, estan en un segon pla.