Audi ha iniciat oficialment el desenvolupament del nou Q2 e-tron, un SUV compacte completament elèctric que arribarà al mercat el 2027. Aquest model es posicionarà com l'opció d'accés dins de la gamma elèctrica de la marca, dirigit a un públic que busca un vehicle urbà amb el disseny, la tecnologia i el refinament propis d'Audi, però en un format més reduït i assequible. L'estratègia respon a la necessitat d'ampliar l'oferta zero emissions en el segment B-SUV, un dels que més creixement està experimentant a Europa.
Les primeres unitats de prova ja estan circulant en fase de desenvolupament. Es tracta de mules que utilitzen la base d'un Volkswagen ID.3, adaptades per validar components tècnics específics del futur Q2 e-tron. Aquestes unitats camuflades presenten modificacions en la part frontal, com un nou para-xocs i reforços estructurals visibles, el que indica diferències notables en la configuració del bastidor i del disseny definitiu. La part posterior, tanmateix, manté una silueta similar a la del model que serveix de base, la qual cosa suggereix una estratègia de desenvolupament compartit dins del grup Volkswagen.
La plataforma tècnica triada serà la denominada MEB Entry, una variant més compacta de l'arquitectura elèctrica modular ja utilitzada en models superiors. Aquesta base permetrà al Q2 e-tron oferir una carrosseria elevada, amb més alçada lliure a terra, adaptada a l'ús mixt urbà i periurbà. S'espera també una suspensió afinada per oferir un equilibri entre confort i agilitat, mantenint el caràcter dinàmic que Audi imprimeix fins i tot en els seus models més compactes.
Arquitectura compartida, identitat pròpia
El cridaner en aquest cas és que, encara que el Q2 e-tron comparteix estructura amb models d'altres marques del grup, Audi aplicarà la seva pròpia interpretació en termes de disseny, acabats i comportament. A nivell mecànic, tot apunta que el model podria equipar un motor elèctric de fins a 280 CV, derivat del nou propulsor del ID.3 GTX, el que garantiria unes prestacions destacades en la seva categoria. L'autonomia prevista s'acostaria als 450 quilòmetres en cicle combinat, amb sistemes de càrrega ràpida que facilitaran l'ús diari sense restriccions.
D'altra banda, encara no s'ha definit si hi haurà versions de tracció total o si tota la gamma es limitarà a configuracions de tracció davantera. Tampoc no han transcendit detalls sobre l'interior, encara que s'espera un disseny alineat amb el llenguatge visual dels últims llançaments d'Audi, amb pantalles digitals de gran format, materials de qualitat i una elevada càrrega tecnològica en connectivitat i assistents de conducció.
El Q2 e-tron completarà així la base de la gamma elèctrica d'Audi, situant-se per sota del Q4 e-tron i reforçant la presència de la marca en un segment clau per a l'expansió del vehicle elèctric. La combinació de mida continguda, prestacions raonables i la imatge prèmium d'Audi el posiciona com una de les apostes més rellevants del fabricant per a la segona meitat de la dècada.