Per molt que Audi, com passa amb la immensa majoria de marques del grup Volkswagen, tinguin molt clar que a curt i mitjà termini per seguir sent els models de combustió els que els donin més alegries a nivell de vendes, el fabricant alemany té també molt clar que el millor que pot fer és anar posicionant-se a poc a poc dins del mercat dels elèctrics, per això són cada vegada més les opcions amb aquest tipus de motor que estiguin disponibles en la seva gamma.

Es pot tenir en compte a més que el tipus de client, sobretot a certs països d'Europa, que busca fer-se amb un cotxe elèctric és el tipus de client que no té tampoc gaires problemes de pressupost, pel que models elèctrics i de marques prèmium com Audi solen tenir molt èxit a les carreteres europees.

 

Veient precisament que és un model prèmium l'elèctric que triomfa a les carreteres del vell continent, el Tesla Model Y, la marca del grup Volkswagen han estat fer un salt davant i llançar al mercat el seu nou Q6 e-Tron, un model que se situa per sobre quant a mida del Q4 e-Tron i que es presenta com una de les opcions més interessants a nivell tecnològic dins de la seva categoria.

L'Audi Q6 e-Tron, un SUV EV molt top

Tan sols fa falta veure les imatges d'aquest model per adonar-se de l'afecte que li han posat de la marca el que es refereix al disseny, sobretot a nivell exterior, clarament diferenciat d'altres models elèctrics de la marca i en el qual el disseny interior cobra també un paper fonamental, sobretot perquè en ell s'evidencia un nivell de qualitat superior al d'altres models també d'Audi.

És un dels grans arguments a favor d'aquest model és que, almenys en les versions inicials que la marca posarà a la venda, tant el Q6 e-Tron com el SQ6 e-Tron, la versió més esportiva, bateria tindrà una capacitat bruta de 100 kW hora, la qual cosa li permetrà tenir autonomies que rondarà els 600 km, una xifra ja considerable per a un model del seu pes i de la seva categoria.

 

Que és cert que més endavant arribar a una versió amb una bateria de menor mida, en el seu cas de 83 kW hora, que evidentment oferirà una autonomia inferior, però no seria estrany que les versions més venudes fossin les més top.

En unes setmanes s'obrirà la configuració d'aquest nou model i per tant ja es podran començar a realitzar demanats, el que falta saber és fins a quin punt, un model que no serà precisament barat, tindrà o no èxit, especialment a Espanya on aquest tipus de models, per molt top que siguin, no tenen gaire quota de mercat.