Audi, com saben també en altres fabricants prèmium, és molt conscient de què, per molt que els cotxes elèctrics estiguin guanyant cada vegada més terreny a les carreteres europees, continuen sent molts els conductors que, almenys al vell continent, no estan decidits del tot a fer el pas definitiu, per això l'entrada en joc de motors híbrids endollables que compten amb cada vegada millors xifres d'autonomia elèctrica suposa una solució molt interessant per a aquells que busquen el millor dels motors de combustió i el millor dels motors elèctrics.

 

És cert que els híbrids endolla parlis necessiten evidentment carregar la seva bateria de forma externa, per la qual cosa al final acaba sent també pràcticament imprescindible, sobretot si es vol treure el màxim rendiment de l'eficiència al seu motor, tenir un carregador a casa, però el fet que comptin amb un motor de combustió permet que, una vegada s'acabi la bateria, el cotxe pugui continuar circulant sense cap tipus de problema, una cosa que ajuda evidentment a l'hora d'afrontar llargs viatges, on els cotxes elèctrics i que continuen tenint alguns problemes.

No és casualitat llavors que la marca alemanya hagi decidit apostar per aquesta mecànica també en una de les seves últimes novetats, els nous A6 i A6 Avant, la versió familiar.

Els nous Audi A6 i A6 Avant tenen un motor interessant

Dins de la gamma mecànica d'aquests nous als models podem trobar dues opcions PHEV, una que acabar oferint 299 cavalls de potència i una altra que augmenta la seva potència fins als 367 cavalls.

 

Alguns dels grans arguments a favor d'aquest model és que, més enllà que evidentment porten associats a una transmissió automàtica i que permeten gaudir de tots els avantatges de l'etiqueta ZERO de la DGT, compten amb la famosa tracció quattro de la marca, així com amb una bateria que els permet tenir 102 km d'autonomia 100 × 100 elèctrica homologada, una xifra que permet que recorren la immensa majoria dels trajectes diaris i setmanals sense gastar ni una gota de gasolina, una cosa que acaba derivant en una despesa per km. molt més baix que el de les versions de combustió tradicionals o les micro híbrides.

Això sí, lògicament el preu d'aquestes versions és superior, de menys de 74.000 € en el cas de la versió de 299 cavalls i la carrosseria sedan, de més de 87.000 € amb la mateixa carrosseria però amb la versió de 367 cavalls, de més de 76.000 € en el cas del motor de 299 cavalls i la carrosseria familiar i de més de 90.000 € en el cas de la versió familiar amb el motor més potent.