Si bé és cert que al nostre país les marques prèmium no poden presumir de tenir la quota de mercat que tenen fabricants generalistes o fabricants low-cost, no és que sigui precisament cap secret que a nivell general a Europa les marques prèmium sí que té molt pes, fent evident que, especialment als mercats el nord del continent, molts conductors acudeixen directament a concessionaris de marques com Audi o BMW, entre moltes altres, a l'hora d'aconseguir un cotxe nou.

 

És més, tan sols fa falta veure quins han estat les 10 marques més venudes a Europa el mes de febrer de 2025 per adonar-se que les carreteres del vell continent són molt interessants a nivell comercial per a aquest tipus de fabricants. De les 10 marques més venudes, cinc poden presumir de ser marques prèmium, o almenys marques que se situen bastant per sobre de les generalistes referent al preu dels seus models.

A més, tenint en compte que Volkswagen és una de les cinc marques que no es consideren premi que ocupen posicions en aquest Top 10, són tan sols quatre marques generalistes pures les que entren dins d'aquesta classificació, evidenciant el caràcter prèmium de les carreteres europees.

BMW dobla les vendes de Mercedes

De les marques prèmium clàssiques a Europa, la que milloris resultats obtinguts ha estat BMW, amb més de 13.000 matriculacions, una xifra que provoca que el fabricant alemany superi a Audi, un dels seus grans rivals, que s'ha quedat amb poc més de 9000 vendes, i sobretot, deixi en molt dolent portar a Mercedes, que s'ha quedat una mica més de 7000, és a dir, gairebé en la meitat de vendes respecte als de Munich.

 

Malgrat la caiguda generalitzada de les seves vendes, Tesla ha ocupat la segona posició, fent evident que els cotxes 100 × 100 d'elèctrics estan també cada vegada més assentats a les carreteres europees, mentre que Volvo, la cinquena marca prèmium d'aquest Top 10, és precisament una marca que tanca una classificació que completen Kia, Renault, Peugeot i Skoda.