Per molt que Audi sigui una marca prèmium, el fabricant alemany sap molt bé que, al final, el que realment importa és aconseguir una bona xifra de vendes en tots i cada un dels mercats en què participen. És per això que, si bé és cert que els dels quatre cèrcols no solen oferir els enormes descomptes que ofereixen de forma habitual les marques generalistes, que no saben gaire bé quins segments han de potenciar per continuar ampliant la seva quota de mercat a nivell mundial.
En aquest sentit, es pot recordar que va ser Audi la que, juntament amb BMW i Mercedes, primer va apostar per la carrosseria que s'ha convertit en l'opció preferida perquè molts la gran majoria d'estats a Europa: els SUV. Això no significa, tanmateix, que la marca alemanya s'hagi centrat únicament i exclusivament en aquest tipus de models, alguna cosa que sí que han fet a moltes marques generalistes.
De fet, tan sols fa falta llançar un ull al catàleg de la marca del grup Volkswagen per adonar-se'n de què, si bé és cert que són alguns els subjectiva la finestra Audi, també els germans continuen apostant per una carrosseria que no passa ara pel seu millor moment: les berlines. Una carrosseria que els va donar molts èxits en dècades passades.
L'Audi A4 estrenarà generació el 2023, però amb canvis importants
I serà precisament el 2023 quan arribarà la nova generació de l'Audi A4, un dels models que històricament més vendes li ha reportat a la marca alemanya però que, evidentment tenint en compte l'auge dels SUV, ha perdut molt pes al mercat en els últims temps.
Això sí, tal com faran també en Volkswagen amb el Passat, a Audi han pres la decisió de, per molt que vagin a donar continuïtat a aquest model, el nou Audi A4 tan sols arribarà amb la carrosseria familiar, almenys amb els motors de combustió. Ja se sap que la carrosseria serà, la que més vendes històricament ha aconseguit dins de la gamma d'aquest model, es transformarà en el model 100 × 100 elèctric.
En el cas de nou A4 amb carrosseria familiar, la denominada Avant, arribarà amb diversos tipus de motors disponibles, entre ells opcions en dièsel i en gasolina amb un sistema de micro hibridació lleugera per poder així obtenir l'etiqueta ECO de la DGT i, a més, amb una versió híbrida endollable perfecta per a aquells que no vulguin fer el salt definitiu a l'electrificació.